0

EKSKLUZIVNI INTERVJU Kevin Magnussen: Povratnik u F1

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Stasala je generacija sinova nekadašnjih vozača i sada, kao da ih je sve više u F1. Doduše, Kevin Magnussen nije baš tako novo lice, budući da je još pre dve godine debitovao u ovom takmičenju. Međutim, nakon svoje prve sezone u ekipi McLaren, koja realno i nije bila uopšte loša za mladog Danca, rođenog 5. oktobra 1992. godine u mestu Roskild, morao je da napusti tim. Razlog je bilo novo partnerstvo sa Hondom, koje je podrazumevalo i dolazak Fernanda Alonsa u ekipu, gde je već bio još jedan šampion, Jenson Button. I tako je, ne svojom krivicom, sin bivšeg vozača F1 i četvorostrukog pobednika trke 24 časa Le Mana, Jana Magnussena, ostao bez posla…

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

Kevin Magnussen je, kao i većina vozača, karijeru započeo u kartingu, a 2008. godine prelazi u Formulu Ford, gde trijumfuje u Šampionatu Danske. Naredne sezone takmičio se u Formuli Renault, i to u Euro kupu, gde je bio sedmi. Godine 2010. prelazi u F3 i Šamponat Nemačke, a potom, 2011. u Šampionat F3 Velike Britanije. Nakon toga, dve sezone je proveo u Formuli Renault 3.5 i svojim uspesima skrenuo je pažnju na sebe, pre svih, vodećih ljudi McLarena. U decembru 2012. dobio je priliku da kao mlad i perspektivan vozač, testira bolid F1 na stazi Abu Dhabi. Tokom trodnevnog testa, impresionirao je Sam Michaela, tadašnjeg sportskog direktora McLarena. Kada je dobio FIA super-licencu, Magnussen je i formalno postao kandidat za mesto u timu…

Foto: Renault F1

Foto: Renault F1

Na angažman u F1 čekao je do novembra 2013. kada je McLaren i zvanično potvrdio da će u narednoj sezoni, novi šampion Renault Formule 3.5 litra, Kevin Magnussen zauzeti mesto Meksikanca Sergio Pereza. A onda je usledila sezona 2014. u kojoj se ekipa dosta mučila, jer je razlaz sa Mercedesom bio izvestan, ali je mladi danski vozač impresivno debitovao, i u svom prvom nastupu, osvojio drugo mesto na VN Australije! Bilo je tu još solidnih plasmana, tako da je Magnussen na kraju, u generalnom poretku bio 11. što za debitanta nije loše. Međutim, u oktobru iste godine, McLaren je imao sasvim druge planove…

Foto: Renault F1

Foto: Renault F1

Iako je tokom 2015. godine zvanično bio test vozač McLarena, Magnussen je uveliko radio na obezbeđenju svoje budućnosti u F1. Razgovarao je sa ekipom Haas, pa potom Manor. Testirao je i DTM automobil, pa i Porsche za trke izdržljivosti, kao i Indycar, ali nikako nije želeo da napusti svoj san o povratku u F1. Onda se političko-ekonomska situacija u Venecueli umešala u priču, koju mi je ispričao upravo Kevin Magnussen, sada vozač ekipe Renault…

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Možete li da opišete osećaj kada ste shvatili da ćete ponovo biti u kokpitu bolida F1?

Magnussen: O F1 sanjam još kada sam bio dete… I taj san mi se ispunio, a onda u jednom trenutku, sve se raspršilo! McLaren je angažovao Alonsa i ja sam ostao bez posla. Znate, veoma je teško ostati kao debitant u šampionskoj ekipi u koju dolazi šampion. To je gotovo nemoguće, tim pre ako je tu još jedan šampion. Srećom po mene, Renault je doneo odluku o povratku u F1, tako da sam i ja dobio drugu priliku, zbog čega sam preserećan. Znam da ova godina neće biti laka, ni za tim, ni za mene, ali dobro je da sam uopšte tu!


TopSpeed: Kako ste ste doživeli taj momenat kada ste izgubili mesto u timu?

Magnussen: Teške situacije u životu jačaju karakter, ma koliko to surovo izgledalo. To što sam ostao bez mesta u McLarenu bio je veliki udarac za mene. Pritisak je bio veliki, jer mi je kompletna karijera u F1 bila ugrožena, ali se nisam predao. Nastavio sam da radim na traženju angažmana, ali i se pripremam, mada nije bilo lako celu sezonu 2015. provesti u iščekivanju!


TopSpeed: I prilika se ukazala…

Magnussen: Da, sasvim slučajno! Politička i ekonomska situacija u Venecueli poremetila je sponzorski ugovor koje je imao Maldonado, tako da se Renault obratio meni. Imao sam prilično kratak rok da postignem neke sporazume i kada sam to uspeo, preostalo mi je samo da čekam na konačnu potvrdu dogovora. No, znate… Ja sam mlad, a kada ste mladi, onda verujete u to da možete sami da kreirate svoju sudbinu!

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Koliko je to čekanje trajalo?

Magnussen: Oko mesec dana, mada me je Renault prethodno već kontaktirao sredinom prošle godine, dok još nije bio postignut dogovor oko prodaje Lotusa. Tada se nije precizno znalo ni ko će biti u ekipi, već se samo nazirala struktura tima. Rekao sam da sam zainteresovan za saradnju, ali mnogo toga je zavisilo od drugih. Praktično, čekao sam na novi poziv sve do početka ove godine.


TopSpeed: Već ste rekli da će ova sezona biti veliki izazov za Renault, ali i Vas lično, zar ne?

Magnussen: Da… Mada je, ipak, različita u odnosu na onu od pre dve godine kada sam ušao u F1. McLaren je tada bio u padu forme, što je nekako bilo očekivano jer se jedno dugogodišnje parnerstvo završavalo, a drugo je trebalo tek da počne, tako da rezultati, nekako, nisu bili u fokusu. Ovde je sada suprotno. Renault se vratio u F1 i od nas se očekuje da napredujemo u svakoj narednoj trci. To neće biti ni lako, ni jednostavno. Biće to veliki izazov!


TopSpeed: Kolika se razlikuje rad u Renaultu od rada u McLarenu?

Magnussen: Ljudi u Enstonu su više “na zemlji”… U Wokingu je sve nekako prenaglašeno! Više mi odgovara način rada u Renaultu, upravo zbog te činjenice da smo svesni situacije u kojoj smo i svi znamo šta treba da radimo.

Foto: Srđan Petrović

Foto: Srđan Petrović

TopSpeed: Koji je najsrećniji trenutak u Vašoj karijeri?

Magnussen: Pa pored, angažovanja u McLarenu, pa sada Renaultu, svakako je to kada sam se u svojoj prvoj trci u F1 karijeri, popeo na podijum! To je za debitanta velika stvar, te odmah nisam bio ni svestan svog uspeha! Mada, ekipa za koju sam vozio i bolid su bili dobri, tako da sam ja samo iskoristio priliku koja mi se ukazala. Zato moram da kažem da je za mene veći podvig kada sam sa ovim bolidom Renaulta uspeo da u Rusiji osvojim prve poene. Mi smo, zaista, mlada ekipa koja nema toliko iskustva, pa je samim tim ovo za nas veliki uspeh… Mnogo veći nego što je to bio moj podijum u Melburnu.


TopSpeed: Šta nedostaje ekipi da bude još bolja?

Magnussen: Definitivno bolji bolid. Ovaj smo, nekako, nasledili i teško je iz njega izvući bolje performanse.


TopSpeed: Slažete li se sa konstatacijom da je Renault dosta napredovao po pitanju pogonskih jedinica, pogotovo kada se vide rezultati Red Bulla?

Magnussen: Definitivno! Taj napredak se najviše vidi kod njih, jer oni imaju i bolju šasiju, ali i druge resurse, ali i mi možemo da odemo korak dalje. Samo ne treba gubiti nadu!

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Gde još možete biti dobri?

Magnussen: Svaka trka je nova mogućnost… Nova šansa da napredujete!


TopSpeed: Iako delujete veoma opušteno, često govorite o emocijama, pa me zanima koja je strana Vaše ličnosti snažnija?

Magnussen: Uvek ima vremena za emocije… Bolje je kada ih proživite kako treba, kada se smejete kad je nešto smešno ili tugujete kad žalite za nečim, ali van staze! A kada trka krene, potrebno je da se ponašate racionalno.


TopSpeed: Da li ste ste sujeverni?

Magnussen: Da, ali da ne otkrivam sve detalje… Imam neke svoje specifične rituale, pa tako uvek prvo oblačim desnu rukavicu, a bolidu prilazim sa leve strane, da bi desnom nogom zakoračio u kokpit!

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Da niste vozač F1, šta bi bili?

Magnussen: Ne znam… Verovatno bih bio izgubljen!


TopSpeed: Koliko je otac uticao na izbor Vašeg zanimanja?

Magnussen: U početku, nisam bio toga svestan, ali sa 5 godina počeo je da mi se dopada taj zvuk motora, miris guma i benzina. Od tada je svet F1 počeo da me privlači.


TopSpeed: A koje vreme Vam se više sviđa, ono u kojem je vozio Vaš otac ili u kojem nastupate Vi sada?

Magnussen: Svako vreme ima svoje dobre i loše trenutke. Nekada su trke bile nekako više ljudske, možda i romantičnije, ali i opasnije. Danas je F1 sport visoke tehnologije u kojem se praktično sve može izmeriti i proračunati, što baš i nije uvek tako lepo, mada su bolidi brži i bezbedniji. Moram priznati da, ipak, uživam u ovom, svom, vremenu.

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Šta mislite o promenama pravila za narednu sezone?

Magnussen: Za sada samo znam je da će bolidi biti brži… A to je ono što mi se najviše dopada!


TopSpeed: Da li očekujete da će trke biti uzbudljivije?

Magnussen: Ne znam… Nadam se da nećemo imati ovakvu dominaciju samo jednog tima, a da li će biti više uzbuđenja i više preticanja, teško je reći. Očekujem da će preticanja u novoj sezoni biti spektakularnija nego sada.


TopSpeed: Mislite zbog povećanja mehaničkog u odnosu na aerodinamičko prianjanje?

Magnussen: Upravo tako! Mada, nije aerodinamika isklučivi krivac za nedostatak preticanja. Mislim da samo treba korigovati neka pravila, pogotovo ona koja se tiču poda bolida, koja bi ih učinila otpornijim na tzv. “prljav vazduh”.

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed

TopSpeed: Da li treba izbaciti hibridnu tehnologiju i veći deo elektronike iz bolida?

Magnussen: Pa, mogu da kažem da su stari motori bili bolji. Ne samo što mi se njihov zvuk više dopadao, nego je uopšte bilo zabavnije voziti sa njima nego sa ovim komplikovanim pogonskim jedinicama.


TopSpeed: I za kraj, obično se kaže da svaka tetovaža nosi neku poruku, a Vi ih imate dosta?

Magnussen: Sve moje tetovaže nose istu poruku – nada, vera i ljubav! Samo sam ja to malo slobodnije interpretirao, mada suština je ista. Karte znače nadu, hronometar, naravno, simbolizuje vreme i trkačku stazu, a ruže su znak ljubavi. I to je moja životna priča!


Zoran Živkov
/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: f1, formula 1, intervju, kevin magnussen, mclaren, renault