2

INTERVJU Bradley Smith: Nikada se ne predajem!

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Vozač Monster Yamaha Tech3 ekipe, najbolji “satelitski” trkač u 2015. godini, Britanac Bradley Smith, već na samom početku sezone najavio je prelazak u novu KTM ekipu u 2017. a u prvoj trci u Losailu, kroz cilj je prošao kao osmi, delić sekunde iza svog timskog kolega Pol Espargara.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Smith je možda tek u srednjim dvadesetim, ali je on, zapravo, svojevrsni Grand Prix veteran, sa već deset sezona u svojoj biografiji, nekoliko trofeja iz 125 ccm (Moto3) i Moto2 klase, kao i sa dva podijuma u tri godine u MotoGP kategoriji. Bradley, koji živi u Andori, otvoreno priča o delu svog života kada nije na svojoj mašini koja dostiže brzine od 350km/h. Zahvaljujući kompaniji Monster Energy, u tom našem ćaskanju, u kom smo ga ulovili u Tech3 “boksu” u Losailu, govorio nam je o svoj ličnom poboljšanju, psihologiji, motokrosu (disciplini koju obožava), a takođe nam je pričao i o svojim dostignućima…

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Usled promene pravila, da li si imao jasne smernice vezane za ovogodišnja testiranja ili je ovogodišnji MotoGP bio pomalo misterija?

Mislim da smo u boljoj poziciji od većine i nakon simulacija na testiranju u Sepangu, mislim da imamo jasnu sliku u kom smeru bi trebalo da idemo. Verovatno sam podjednako srećan i zadovoljan motorom, kao i prošle godine, naročito na trci. Mislim da smo veći deo najtežeg posla odradili i da su sad u pitanju samo finese, što je dobra situacija.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

A, što se fanova tiče ove godine? Hoće li biti mesta za neka iznenađenja?

Ova godina biće teška, ali verujem da će se kroz trke dešavati više iznenađenja. Mislim da ćete videti velika iznenađenja u kvalifikacijama. Verujem da ćemo viđati momke koji su se kvalifikovali u trećem ili četvrtom redu možda i na nekom podijumu, naročito na prvim trkama, dok svi ne počnu da daju svoj maksimum. Još uvek verujem da postoje motori koji su neverovatno brzi za jedan krug, a da zatim posustanu. Učinićemo sve da prođemo dobro na kvalifikacijama, a biće teško upasti u Q2 u svakoj rundi ove godine…


Gde si “pobegao” nakon kraja prošle sezone?

Bio sam u Veneciji na dva, tri dana. Nisam ja puno za neke godišnje odmore. To mi je bilo dovoljno.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Da li si imao dovoljno vremena da izanaliziraš celu sezonu 2015 (jedan podijum i šesto mesto u šampionatu) i kakvi su tvoji utisci?

Već sam imao osećaj da je to bila prilično savršena sezona. Postoje delovi koje svakako još treba popraviti, koji su po mom mišljenju delovi na početku trka. Veoma sam dobar u održavanju dobrog ritma kroz celu trku, jedan sam od vozača koji ima najmanje razlika u najlošijim i najboljim krugovima. Samo treba da popravim malo svoj “najbolji krug”. Završio sam svaku trku prošle sezone, šesti sam u šampionatu, osvojio sam  181 poen, popeo sam se na podijum u Misanu i osvojili smo Suzuku (8-sati)! Naravno da uvek možemo bolje, ali ne postoji puno toga što sam mogao da prebacim u ovu predstojeću sezonu, jer prelazimo na nove gume i novu elektroniku. Stavio sam tačku na Bridgestone poglavlje i sad započinjem novi list, otvorenog uma.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Polova evaluacija 2015. godine je skoro sušta suprotnost, a to je frustrirajuće! Ali, ti deluješ zadovoljno onim što si postigao, s obzirom na sredstva koja si imao…

Da, ja sam malo realniji s onim što možemo da ostvarimo unutar tima. Ubijalo me je to, ali sam morao da stavim sa strane želju za osvajanjem podijuma i svetskog šampionata. Taj moj san trenutno nije moguć sa “satelitskim” timom. Moraš da se ugledaš na nekog kao što je Andrea Iannone, koji se regularno borio sa nama na “satelitksom” motoru jedne godine, onda da uzmeš fabrički motor i boriš se za podijume sledeće godine. To mi daje samopouzdanja u mojim mogućnostima, kao i šansu da pokažem to. To takođe može da bude frustrirajuće, jer tu šansu zaista želite. Prihvatio sam da neće puno vozača dobiti tu šansu. Trenutno nisam među njima, sve dok se neko ne povuče i oslobodi tu poziciju. Jas am napravio realnije ciljeve – da budem među najboljim “satelitskim” vozačima i dam svoj maksimum. To je za mene “osvajanje trka”! Možda Pol još uvek veruje da treba da bude gde je i Marquez i da zaslužuje da bude tamo, možda to misli u svojoj glavi… Ali, ja isto to misim u svojoj glavi! Kako god, to trenutno nije opcija, tako da to ne sme da nas omete. Treba napraviti realnije ciljeve i gurati napred. Imam iskustvo na svojoj strani i to mi pomaže oko realnijih ostvarenja. Mi smo zadovoljni šestim mestom, jer znamo da smo uradili dobar posao. Što se mene tiče, zadovoljan sam prošlogodišnjom situacijom i želim to da ponovim i ove godine.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Šta je sa Randy Mamolom? Puno ga hvališ! Šta on tebi znači? Naročito kad si zagazio duboko u svoju karijeru…

Sa toliko godina iskustva i nakon što je prošao toliko situacija u karijeri, na toliko različitih motora i guma, nakon što je bio test vozač na samom kraju svoje karijere, a onda je vozio i dvosedni motor, što ga i dalje drži u dodiru sa MotoGP karavanom,  on je u stanju da za minut nađe razliku i pretoči ih u podatke. On je kao “3D” deo naših podataka. On je dobar u analiziranju situacija i da ih sagleda iz drugačijih perspektiva. To pomaže u otvaranju uma i proširenja vidika. On je definitivno mudrac u škakljivim situacijama, bilo sa PR strane ili sa strane same trke, bilo da je u pitanju trening ili sedenje na klupi i mentalno se pripremati. Zasigurno je važan faktor u svemu već godinama. On je to kormilo koje drži brod usmeren u pravom smeru. Randy takođe zna kako da okupi tim. On ume da bude moj glas razuma i sveukupno, pruža mi gomilu sitnih detalja koji mi pomažu u napretku na stazi.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Osvajanje podijuma na Phillip Islandu 2014. godine, tvoj prvi u MotoGP… U Parc Ferme, pred kamerama, ostao si nem, bez teksta, bio je to emotivni momenat. Da li je taj intenzitet i osećaj isti kao i pobeda u trci? Da li je taj osećaj ono zbog čega se takmičiš?

Mislim da je Phillip Island bila kombinacija puno stvari. Najviše od svega, bila je višegodišnja borba. Bio sam uspešan 2009. i 2010. nakon pobeda, ali sam se i tad mučio. Podijumi između su pomagali da se sve prebrodi. Od mog poslednjeg podijuma u Mugellu, u Moto2, bilo je osamnaest meseci borbe da bi se izašlo iz te klase i po prvi put ušlo u MotoGP godinu. Onda još šest meseci da bi se došlo do Sachsenringa, gde sam pao pet puta i gde mi je rečeno da praktično neću imati posao. Tako da mislim da je Phillip Island pokazao da se moj san konačno približava kraju. Moj najveći strah je da ću na kraju pogledati u nešto i osećati da nisam uradio dovoljno… ili mogao sam da učinim više, a osećao sam da mogu puno više da uradim u MotoGP-u. Kao što sam i dokazao u 2015. Znao sam da imam potencijala u sebi, ali nisam znao kako da ga iskoristim, kako da ga izbacim iz sebe. Seo sam tokom tri, četiri nedelje letnje pauze 2014. i zapisivao sve, što sam više mogao. Gomile papira A4 formata, pokušavajući da dođem do novih ideja i emocija, da bih probao da shvatim šta mi je dalje činiti. Pretpostavljam da je klupče počelo da se odmotava na Phillip Islandu, gde se magija i desila. Australija je bila nagrada – mučenjima koja sam doživljavao. Nisam mogao da govorim.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Nije bilo osvajanje šampionata, nije bila pobeda, ali su emocije bile podjednako jake?

Bilo je veliko olakšanje! Kada želite nešto toliko, a sve je išlo protiv vas i skoro ništa nije funkcionisalo, pretpostavljam, desi se potpuno izbacivanje emocija. Na kraju, sve se desi kako sam očajnički želeo. Kao što ste i vi rekli, nije bio u pitanju šampionat, nije bila u pitanju pobeda, za koju znaš da je jedva moguća. Bila je to jedan od onih trenutaka kada ste želeli da pokažete svetu šta možete, nakon dve godine priličnog mučenja. Pored svega, trebalo je sve to držati u sebi, jer ne smete da pokažete nikakvu slabost u MotoGP-u. Ne smete da dozvolite da utiču na vas sve te stvari – morate imati hladan izraz lica, a da se iznutra zapravo kidate. Osećate da su vam ruke umorne. Mislim da je trka na Phillip Islandu bila jedan od tih momenata, gde morate da zadržite taj hladan izraz lica. Uspeo sam, odradio sam šta sam hteo, a onda je sva ta emocija morala da izleti napolje.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Da li je MotoGP još uvek emotivan za tebe? Verujemo da tokom godina, postaje samo rutinski posao – čist proces. Da li te sve to još uvek drži, da li upravlja tobom?

Da, apsolutno! Znam da, kad stvari ne idu kako bih voleo, sedim sam sa sobom u svojoj hotelskoj sobi i ne želim ni sa kim da razgovaram, ne proveravam ni svoj telefon. Sve što tad želim je da otvorim svoj laptop i izanaliziram sve sa trke, da bih mogao da popravim to što treba i budem bolji sledeći put. Tako da, još uvek postoje te emocije koje me voze i ljubav prema tome. Osvajanje Suzuke prošle godine? Neverovatne emocije. Iako smo to očekivali i iako smo bili favoriti, činjenica da sam osvojio nešto još jednom, bila je potvrda da još uvek imam to u sebi. Poslednji put se tako nešto desilo u Valensiji 2010. Ti si trkač i u dubini duše, želiš da osvojiš šampionat. Uspeo sam to u motocrossu, kad sam se proguravao. Uspeo sam u španskom šampionatu, a onda provalio kako da to odradim i u 125 ccm (sada Moto3). Bio sam dovoljno uspešan u Moto2, ali onda uđeš u period od pet godina, bez osvajanja bilo kakve pobede. To takmičaru koji živi u tebi nedostaje. Možda možeš da se zadovoljiš šestim mestom, ali probaj da kažeš ‘takmičaru u tebi’ da je to OK. On još uvek želi tu pobedu i ta žudnja je uvek tu. Ja sam sad tu već deset godina, sa svih tih “praznih” pet godina, ali ta želja nikad nije nestala. Sve je još uvek emotivno i strastveno za mene. To je poenta! Nikakve pare ili plen. Taj takmičarski duh te održava i uvek vraća nazad u igru, čak i kada sve deluje nemoguće. Kao u Misanu prošle godine, kada se pojavila mogućnost i ja sam je prosto ugrabio.

Foto: Monster Tech3 Yamaha

Foto: Monster Tech3 Yamaha

TopSpeed Team

Tagovi: bradley smith, monster energy, motogp, tech3, yamaha
Popularni komentari
  • S
    Stojko

    Dobar je ćelavi, duhovit i jako korektan lik

  • N
    Nemke

    Bredli legenda! Sto kazes bas je duhovit. Carina. Steta sto za sve nema dobar motor.