3

MACAN MEĐU MAČKAMA: U Srbiji zvanično predstavljen Porsche Macan

Foto: Porsche Srbija

Foto: Porsche Srbija

Model Macan (“Makan”) neguje Porscheovu decenijsku tradiciju, tako da su na prvom mestu vozne karakteristike, performanse, ali i robustan, atletski izgled. Simbol prestiža i sinonim vrhunske estetike, Macan nastavlja blistavi put Porscheovih terenskih vozila kao novi izraz prepoznatljivog statusa i sofisticiranog ukusa pravih ljubitelja vodeće svetske automobilske marke iz Štutgarta.

Foto: Porsche Srbija

Foto: Porsche Srbija

Dizajn karoserije je izveden po ugledu na veći Cayenne, ali i pored toga donosi brojne inovacije, među kojima proizvođač posebno ističe preuzimanje stilskih elemenata sa modela 918 Spyder. Macan je dugačak 4,67 m, širok 1,92 m i visok 1,62 m, dok međuosovinski razmak iznosi 2,8 metara. Posebno je interesantna bočna linija kada su staklene površine u pitanju, kao i zakošena linija krova, čime su Porscheovi dizajneri napravili svojevrsnu posvetu modelu 911. Interesantno je rešen i poklopac motora, koji prelazi preko točkova i prednjih farova, kao i razdvojene zadnje svetlosne grupe, čime su dizajneri želeli da prednji deo optički izgleda širi.

Foto: Porsche Srbija

Foto: Porsche Srbija

Macanov sportski DNK je momentalno prepoznatljiv pri prvom pogledu na enterijer. Sofisticirane linije, precizni prelazi i visoko-kvalitetna izrada kreiraju skladan spoj sportskog kvaliteta i elegancije. Svi elementi napravljeni su od najkvalitetnijih materijala: alkantara kože, brušenog aluminujuma, karbonskih vlakana i tamne orahovine. Komforna sportska sedišta podešavaju se u 18 položaja, a tu su i panorama krov, BOSE surround  sistem ozvučenja sa 14 zvučnika ukupne jačine 545 vati i snažna i multifunkcionalna Porscheova PCM tabla sa instrumentima za audio, navigaciju i komunikaciju.

Foto: Porsche Srbija

Foto: Porsche Srbija

Svi modeli imaju četvorostruki završetak izduvnog sistema, koji je kod standardnih verzija kružnog oblika, dok “turbo” model ima agresivnije četvorougaone izduvne cevi. Agresivnom izgledu posebno doprinose i  točkovi najmanjeg promera od 18 inča, dok se opciono nude i felne prečnika od 21 inča.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Sve verzije modela “Makan” standardno su opremljene poslednjom generacijom Porscheovog pogona na sva četiri točka, a kao deo serijske opreme se nudi i PTM sistem za pravilnu raspodelu obrtnog momenta po osovinama i točkovima. U standardnom režimu korišćenja pogon se šalje na zadnju osovinu, a po potrebi se, kada uslovi vožnje to zahtevaju, deo snage prenosi i napred. Pritiskom na prekidač, vozač može da uključi i “off-road” režim vožnje.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ovaj režim vožnje dostupan je samo do brzine od 80 kilometara na čas, da bi se sa povećanjem brzine automatski deaktivirao. Pored ovog prekidača – u skladu sa imidžom kompanije, svi Macan modeli su standardno opremljeni “Sport” prekidačem koji se nalazi tik pored ručice menjača. Pritiskom na ovo dugme automobil se prilagođava sportskom režimu vožnje. “Macan” se opciono nudi i sa Porscheovim “Sport Chrono” paketom, koji podrazumeva i “Launch Control” opciju koja dodatno smanjuje ubrzanje do sto kilometara na čas.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche predstavlja svojim kupcima tri verzije Macan krosovera, sa tri različita motora. Verziju “Macan S” pokreće trolitarski V6 biturbo benzinski motor od 340 konjskih snaga. On obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekunde (5,2 sa Sport Chrono paketom), i maksimalnu brzinu od 254 km/h. Model “Macan S dizel” pokreće trolitarski V6 dizel agregat od 250 konjskih snaga, koji obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 6,3 sekunde (6,1 sa Sport Chrono paketom) i maksimalnih 230 km/h. Vrh ponude za sada predstavlja “Macan Turbo”, koji pokreće 3,6-litarski V6 motor od 400 konja. Dovoljno za ubrzanje do 100km/h za 4,8 sekundi (4,6 sa Sport Chrono paketom) i maksimalnih 269 km/h.

 

Izvor: Porsche Srbija/TopSpeed

.

Tagovi: porsche macan
Popularni komentari
  • V
    Vlada

    A rekose da ce da izbace u njemu i 2.0t a sta je ovo sada???

  • c
    conti

    Skromni dodatak ovoj sjajnoj prici – sistem hladjenja ulja iz menjaca se proizvodi u Continentalu u Subotici.

  • D
    Dag

    Av,av….