1

VOŽD JE STIGAO: BMW M8 Competition

Dugo najavljivan, BMW je napokon zvanično predstavio model M8, i to kako “standardnu”, tako i Competition verziju, koji stižu u Coupe i Cabrio karoserijskim izdanjima

Foto: BMW

Foto: BMW

Pomalo neočekivano, BMW je predstavio dugo najavljivanu Seriju 8 u sportskom, „M“ izdanju, i to kako u formi kupea, tako i kabrioleta. Pored standardne M8 verzije, predstavljena je i ultimativna M8 Competition, po uzoru na ostale modele BMW game.

pročitaj još

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Model M8 je dugačak čak 4867 milimetara, ništa manje impresivan ni kada je reč o širini (1907 mm), dok je visina u rangu supersportskih automobila, sa svega 1362 milimetra. No, čak i tako, kraći je za 36 mm, uz 24 mm kraće međuosovinsko rastojanje od sada već odlazećeg M6, kojeg u suštini nasleđuje.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Standardni M8 pokreće dobro poznati 4,4-litarski V8 twin turbo motor, koji oslobađa tačno 600 konjskih snaga pri 6000 o/min, baš kao i M5. S druge strane, M8 Competition ima za 25 „konja“ snažniji agregat, dok je obrtni moment kod obe verzije isti i iznosi 750 Nm, a na raspolaganju je već od 1800 obrtaja u minutu.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Prema zvaničnim podacima, M8 Competition u Coupe verziji do 100 km/h stiže za 3,2 sekunde (kabriolet je za desetinku sporiji), dok mu maksimalna brzina iznosi 305 km/h, kada se ukloni elektronski limiter na već standardnih 250 km/h (opcioni Driver’s Package).

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Baš kao i kod aktuelnog M5, i model M8 koristi platformu sa pogonom na sva četiri točka, gde je xDrive sistem moguće koristiti u režimu 4WD, 4WD Sport, kao i u modu sa pogonom isključivo na zadnje točkove, kada je isključen DSC sistem kontrole stabilnosti vozila.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Inače, BMW M8 koristi sistem adaptivnog „M“ oslanjanja sa dvostrukim poprečnim ramenima napred, dok se pozadi nalazi multilink ogibljenje. Obe verzije „kotrljaju“ se na točkovima od 20 inča, „obuvenim“ u pneumatike 275/35 napred, odnosno 285/35 pozadi.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    BMW M8 je već sada moguće poručiti, dok se prve isporuke očekuju u oktobru ove godine. Cena standardne Coupe verzije startuje od 140.000 evra (u EU), dok će svakako najskuplja biti M8 Competition Cabriolet verzija.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: bmw, cabrio, competition, coupe, m8, noviteti, v8, xdrive
    Popularni komentari
    • М
      Милан Вискић Џакало

      Наше скромно мишљење је следеће:
      Само су BMW серије 8 и Порше Карера 911 путнички аутомобили који се смеју званично назвати купеима.
      Остали су седани / лимузине са двоје врата.