0

OKRETANJE DIZELU: Audi predstavio S6 i S7 Sportback

Audi je predstavio sportske S6 i S7 Sportback verzije aktuelnih modela A6 i A7, a najaveću novinu predstavlja pogonska jedinica, koja će na evropskom tržištu biti isključivo V6 TDI

Foto: Audi

Foto: Audi

Pomalo neočekivano, bez uobičajenih tizera i najava, Audi je predstavio S6 verziju, i to u limuzinskoj i karavan formi, a pored njih, predstavljen je i model S7 Sportback.

pročitaj još

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Ono što je najveća novina jeste pogonska jedinica, koja je umesto dosadašnjeg V8 benzinca, zamenjena V6 turbo dizelom i električnim kompresorom, kao i 48-voltnim mild-hibrid sistemom.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Novi TDI motor sada oslobađa 349 konjskih snaga i čak 700 Nm obrtnog momenta, što je, ruku na srce, za 70 „konja“ manje u odnosu na benzinskog prethodnika (4.0 TFSI), ali je barem skok obrtnog momenta osetan (za 150 Nm).

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kao i kod SQ7, Audi je i ovde primenio električni kompresor kako bi eliminisao „turbo rupu“ na malom broju obrtaja, dok se turbina ne „zavrti“. Kompresor radi dok motor ne dostigne 1650 obrtaja u minutu, a sam se „vrti“ na čak 70.000 o/min!

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kako je najavljeno, Audi S6 i S7 Sportback će na drugim tržištima (van Evrope) biti opremljeni 2,9-litarskim TFSI turbo benzincem od 450 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kada je reč o performansama, sprint do 100 km/h traje tačno pet sekundi kada je reč o S6 limuzini, dok karavanu treba jedna desetinka više, baš kao i S7 Sportback modelu. Već tradicionalno, maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Inače, S6 je dobio sportsko oslanjanje sa adaptivnim amortizerima, a sam automobil je „spušten“ za 20 milimetara u odnosu na A6 (S7 Sportback je niži za 10 mm), a opciono se nudi i vazdušno oslanjanje. Opcija je i upravljanje na sva četiri točka, dok je quattro pogon deo serijske ponude.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Poznate su i cene novih verzija, te S6 limuzina startuje od 76.500 evra, za S6 Avant treba izdvojiti 79.000 evra dok je najskuplji S7 Sportback, koji košta 82.750 evra.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: audi, avant, noviteti, s6, s7 sportback, v6 tdi