0

NOVI ČLAN KLUBA: Porsche Cayenne Coupe

Sve veća popularnost tzv. SUV kupe modela inspirisala je i Porsche da predstavi aktuelni Cayenne u Coupe verziji

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Očigledno da na tržištu zaista postoji dovoljno velika grupa kupaca koja preferira tzv. SUV Coupe u odnosu na klasičnu SUV formu, te se nakon BMW X6, Mercedes GLE Coupe i Audi Q8, ovim modelima sada pridružio i Porsche Cayenne Coupe.

pročitaj još

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    U pitanju je verzija bazirana na aktuelnom SUV-u Cayenne, kod koje je naglasak na dinamičnijem izgledu, što će svakako više preferirati nešto mlađa ciljna grupa. Iako je najveća razlika u zadnjem delu vozila i tzv. padajućem krovu, Cayenne Coupe ima i nešto niži vetrobran i generalno “zakrivljeniji” krov u odnosu na standardnu verziju.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Samim tim, nešto su drugačija i zadnja putnička vrata, a u cilju agresivnijeg vizuelnog nastupa, Cayenne Coupe je dobio i nešto šire “branike” (za 18 mm). Izmenama na zadnjem delu vozila, Porsche je takođe premestio i mesto za registarsku tablicu, sa vrata prtljažnika na sam “branik”.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Cayenne Coupe, baš kao i “obični” Cayenne, poseduje aktivni zadnji spojler, koji se podiže za 135 milimetara pri brzinama preko 90 km/h kako bi obezbedio dodatni “pritisak” na podlogu zadnjim točkovima.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Što se tiče enterijera, najveće izmene su na zadnjoj klupi, tačnije, tu se sada umesto “klupe” nalaze dva odvojena sedišta koje deli centralni naslon za ruke. Ipak, Porsche je ostavio mogućnost kupcima da opciono poruče tri sedišta pozadi, i to bez dodatnih troškova.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Prtljažni prostor je, logično, nešto manji nego li kod standardnog Cayenne. Prevedeno u brojke, to znači da  “gepek” ima zapreminu od 625 litara (145 l manje nego kod Cayenne), a kada se sedišta obore, dobija se 1540 litara korisnog prostora, što je za 170 l manje nego li kod standardnog Cayenne.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Kada je reč o motorizaciji, osnovnu verziju pokreće 2,9-litarski V6 turbo benzinac od 340 konjskih snaga i 450 Nm, koji u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem pruža ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 243 km/h.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Cayenne Coupe Turbo raspolaže sa 4,0-litarskim V8 twin-turbo motorom od 550 “konja” i 770 Nm obrtnog momenta, koji ovaj automobila do 100 km/h “lansira” za samo 4,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu koja je elektronski limitirana na 250 km/h.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Porsche je objavio i cene za Cayenne Coupe, koje startuju od 83.711 evra za osnovni model, dok je za Turbo potrebno izdvojiti čak 146.662 evra. U proseku, to je za oko 8.000 evra više u odnosu na cene standardnog Cayenne modela.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: cayenne coupe, noviteti, porsche, turbo