0

KARIKE KOJE NEDOSTAJU: BMW X3 M i X4 M Competition

Bavarski proizvođač konačno je izašao sa vrhunskim M sportskim verzijama SUV modela X3 i X4, osnovne raspolažu sa 480 KS dok ekskluzivnije sa oznakom Competition broje 510 KS

Foto: BMW

Foto: BMW

Čuvena BMW-ova M divizija „pokriva“ zaista veliki broj različitih modela, međutim, u sportskom portfoliju bavarske marke su mimo običaja, pa i očekivanja mnogih, dugo bili izopšteni kompaktni SUV X3 i SUV kupe X4.  Ova „nepravda“ konačno je ispravljena sada kada su svetslost dana ugledali X3 M i X4 M, kako u „običnim“ M tako i vrhunskim M Competition izdanjima.

pročitaj još

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    „Srce“ ovih automobila predstavlja redni „šestak“ sa M TwinPower turbo tehnologijom, zapremine 3,0 litara sa 480 KS pri 6.250 0/min i 600 Nm obrtnog momenta u opsegu 2.600-5.600 o/min, koliko oslobađaju X3 M  i X4 M što im je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Ekskluzivniji i snažniji X3 M Competition i X4 M Competition mogu da se pohvale sa čak 510 KS, a „višak“ od 30 „konja“ skraćuje ubrzanje do „stotke“ na 4,1 sekundu. Maksimalna brzina standardno je limitirana na 250 km/h, a oni koji se opredele za opcioni M vozački paket moći će da uživaju u brzinama sve do 285 km/h.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Poseban izazov za M sportsko odeljenje bilo je ispunjavanje ekoloških standarda, pa su tako pokretačke jedinice dobile novi sistem ubrizgavanja gde je pritisak podignut sa 200 na čak 350 bara, a rezultat je prosečna potrošnja od 10,5 litara uz emisiju CO2 od 239 g/km.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Prenos snage do sva četiri točka poveren je osmostepenom M Steptronic automatskom menjaču sa tri režima rada, a takođe su na raspolaganju različiti režimi rada DSC dinamičke kontrole stabilnosti, motora, oslanjanja, kao i xDrive pogona. Recimo, kada su svi sportski parametri podignuti na maksimum, xDrive pogon kroz opciju 4WD Sport kanališe više snage na zadnje točkove nego inače.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Vrhunska upravljivost i stabilnost, pored optimalnog rasporeda mase, dolazi kao posledica unapređenog M sportskog upravljanja sa varijabilnim odnosom u kombinaciji sa adaptivnim, elektronski kontrolisanim M sportskim oslanjanjem sa programima Comfort, Sport i Sport plus.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Naravno, važnu ulogu u voznoj dinamici igraju i kočnice – napred su diskovi promera 395 mm sa četiri klipa, dok se pozadi nalaze diskovi od 370 mm sa jednim klipom. Inače, standardno dolaze točkovi od 20 inča, izrađeni od lake legure ofarbane u sivu boju, sa pneumaticima dimenzija 255/45 ZR20 napred, 275/40 ZR 20 nazad, dok su Competition verzije dobile za broj veće naplatke u tamnijoj nijansi.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Od ostalih sportskih obeležja svakako treba spomenuti agresivniji prednjii branik sa većim uvodnicima vazduha, aerodinbamične bočne pragove, kao i četiri izduvne cevi, po dve sa svake strane, koje imaju promer okruglo 100 mm.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Kvalitetna unutrašnjost podignuta je na jedan sasvim novi nivo gde sportski ambijent odnosi primat ali ne sputava funkcionalnost koja je inače svojstvena SUV modelima. Naravno, u Minhenu nisu zapostavili ni najnovije tehnologije na polju sigurnosti i povezanosti  tako da su X3 M i X4 M opremljeni svim najsavremenijim sistemima i asistencijama koji vožnju čine lakšom, prijatnijom i bezbednijom.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: bmw, competition, noviteti, v8, x3 m, x4 m