0

DEBITOVALA PETA GENERACIJA: Predstavljen novi Renault Clio

Renault je i zvanično predstavio novu, petu generaciju svog najpopularnijeg modela Clio, koji vizuelno predstavlja evoluciju dosadašnjeg modela, dok je najveći napredak napravljen u enterijeru

Foto: Renault

Foto: Renault

Kao što smo juče najavili, Renault je danas i zvanično predstavio novu, petu generaciju svog najpopularnijeg modela Clio, koji je do sada, za gotovo tri decenije od kako je debitovao, pronašao put do preko 15 miliona kupaca, a prema podacima, najprodavaniji je model u klasi i drugi najprodavaniji automobil u Evropi.

pročitaj još

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Samim tim, naslednik četvrte generacije nalazi se pred izuzetno teškim zadatkom jer je dizajnerski, „četvorka“ očigledno izuzetno uspela, dok je u enterijeru bilo prostora za napredak. To su potvrdili i u Renaultu, fokusirajući se pre svega na enterijer i povećanje kvaliteta, dok je eksterijer zapravo evolucija aktuelnog izgleda.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Izmene jesu vidljive, ali su diskretne, gotovo kao da je u pitanju restilizacija, te je novi Clio sada opremljen LED svetlosnim grupama po uglednu na druge modele u ponudi, kao što su Megane i Talisman. Interesantno je i to da je novi Clio za 14 mm kraći od prethodnika, ali istovremeno prostraniji u kabini.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Pored standardnog modela, Renault je prikazao i R.S. Line verziju koja se pozicionira između standardnog i sportskog R.S. modela, a zamenjuje dosadašnji Clio GT-Line. Automobil poseduje nešto agresivniji vizuelni nastup, sa drugačijim grilom, 17-inčnim naplacima i difuzorom vazduha pozadi.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Interesantno je da Renault za sada nije objavio detaljnije informacije o pogonskim jedinicama, te se pretpostavlja da će i novi Clio koristiti do sada popularne agregate – 0,9-litarski turbo TCe trocilindraš od 75 i 90 konjskih snaga, kao i 1,5-litarski dCi od 75 i 90 „konja“, uz koje se isporučuju manuelni menjač ili EDC transmisija. Postoji mogućnost i da će u ponudi odmah startovati novi 1.0 TCe trocilindarski turbo od 100 i 115 “konja”, kojeg je upravo dobila restilizovana Nissan Micra.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ipak, čini se da je najviše pažnje posvećeno enterijeru. Šta više, u Renaultu tvrde da su gotovo 2/3 vremena utrošenog za razvoj novog modela posvetili upravo na poboljšanje enterijera, gde je sada, umesto tzv. tvrde, grube plastike, upotrebljena kvalitetnija, mekša na dodir. Takođe, upotrebom „tanjih“ sedišta, povećan je i prostor za putnike pozadi, za 26 milimetara.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Na centralnoj konzoli je i novi, veliki 9,3-inčni displej, vertikalno pozicioniran, po ugledu na veći i prestižniji model Espace, dok se ispred vozača nalazi digitalna instrumentacija dijagonale 10 inča, na kojoj se prikazuju i navigacioni podaci.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: clio, dci, noviteti, renault, rs, tce