0

U ČAST BRAZILSKE LEGENDE: McLaren P1 GTR Ayrton Senna

McLaren Special Operations je za neimenovanog kolekcionara napravio unikatni P1 GTR “Beco”, inspirisan trostrukim svetskim šampionom Ayrtonom Sennom, kojim se ujedno obeležava 30 godina od Sennine prve šampionske titule

Foto: McLaren

Foto: McLaren

Većini ljubitelja Formule 1, koji pamte neka lepša vremena, kada su trke bile zaista zanimljive, asocijacija za McLaren jeste Ayrton Senna, i obrnuto. Nedavno je britanski proizvođač čak i predstavio novi model koji nosi ime tragično nastradalog trostrukog svetskog šampiona, a sada, pred nama se nalazi McLaren P1 GTR, pripremljen od strane McLaren Special Operations (MSO), a inspirisan upravo brazilskim vozačem.

pročitaj još

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Svakako, najupečatljivija stvar kod ovog unikatnog automobila, kojim se obeležava 30 godina od Sennine prve šampionske titule, jeste livreja – legendarna crveno-bela kombinacija (Rocket Red i Anniversary White) koja je svojevremeno bila zaštitni znak Marlboro duvanskih proizvoda i po kojoj i pamtimo McLarenovo zlatno doba u Formuli 1.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Naravno, vreme reklamiranja duvanskih proizvoda davna je prošlost tako da su ostale samo boje, natpis Senna na bokovima, zajedno sa crnim pravougaonicima u stilu bar koda, koji su nekad postavljani umesto Marlboro imena i brazilskom zastavom, dok se na repu vozila, pored natpisa McLaren P1 GTR na horizontalnom „krilu“, na vertikalnim stabilizatorima nalaze i brojevi 12, koji je Senna nosio na McLarenu MP4/4 1988. godine. Isti broj nalazi se i na “nosu” automobila…

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Za izradu ovog automobila od vremena poručivanja od strane neimenovanog kolekcionara, trebalo je tri godine, a velika pažnja posvećena je gotovo svakom detalju. Unapređena je čak i aerodinamika, tj. pritisak na podlogu koji spojleri proizvode, te umesto 600 kg „pritiska“, maksimalan „downforce“ sada iznosi oko 800 kilograma!

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Nažalost, nema informacija o pogonskoj jedinici, tj. da li je i dalje u pitanju serijski hibridni pogon koji sačinjava 3,8-litarski V8 twin turbo, a obezbeđuje 1000 konjskih snaga ili je i tu MSO unapredio specifikacije po zahtevu naručioca. Ono što jeste poznato je da su sedišta iz P1 GTR zamenjena trkačkim „kadicama“ koje dolaze uz McLaren Senna, što je i prikladno.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    MSO je ovaj automobil nazvao Beco, po Senninom nadimku, kako ga je zvala njegova porodica i bliski prijatelji, a vlasnik ovog unikata će od McLarena dobiti i trkačku kacigu u odgovarajućim bojama vozila. Naravno, cena vozila nije saopštena, ali budući da „obični“ P1 GTR košta oko 1,5 miliona evra, nije teško zaključiti da ovaj unikat onda sigurno prelazi dva miliona, ako ne čak i tri miliona evra!

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: ayrton senna, mclaren, noviteti, p1 gtr, unikat