0

URAGAN SA OSTRVA: McLaren 720S Spider

Eminentna britanska marka McLaren, u sklopu svog investicionog plana vrednog 1,25 milijardi funti, proširuje Super Series liniju ultimativnih sportskih automobila i to najbržim i najsnažnijim kabrioletom koji je dosad izašao iz njihovih pogona

Foto: McLaren

Foto: McLaren

Iako mu baš ne cvetaju ruže kada je reč o Formuli 1, McLaren, odnosno njegov “civilni” ogranak McLaren Automotive, u velikoj je ofanzivi, a nakon hipersportskog Speedtail, stiže još jedan novitet u vidu modela 720S Spider, koji predstavlja pravo remek delo na točkovima i nenadmašno zadovoljstvo u vožnji. Sve to ovaj dvosed pruža sa otvorenim ili pak zatvorenim krovom, zavisi samo šta u datom trenutku želite…

pročitaj još

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Novitet dugačak 4.543 mm, širok 2.059 mm i visok odnosno bolje reći nizak 1.196 milimetara, utemeljen je naravno na McLarenu 720S i sa njim deli dosta toga, međutim, da bi iz jednog fascinantnog kupea nastao isto tako ubedljiv kabriolet, potrebno je mnogo više od obične konverzije krova. Jasno je da prestižna ostrvska štala, specijalizovana za izradu sportskih automobila, ima sasvim dovoljno znanja i resursa da sve to sprovede u delo.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Ovoga puta konstruktori su stavljeni na iskušenje jer je zvezda vodilja bila da se zadrži izuzetna čvrstina automobila, a da se suviše ne poveća masa automobila. U tome su uspeli jer sa 1.332 kilograma „suve mase“, novi 720S Spider je za svega 49 kg teži od kupea. Fabrika apostrofira da je njihov pulen najlakši u klasi ida je za 88 kg lakši od od najbližeg rivala.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Što se tiče samog krova on je takođe od karbona, dok je „kupola“ zastakljena i opciono može biti opremljena elektrohromatskom tehnologijom koja omogućava da deo iznad putnika bude zatamnjen ili prozračan, što svakako predstavlja jedan od specijaliteta ovog ekstavagantnog automobila. Kada već govorimo o krovu, moramo napomenuti da je za podizanje odnosno spuštanje potrebno tek 11 sekundi i ovu operaciju može izvoditi pri brzinama do 50 km/h.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Ovu “aždaju” pokreće centralno “usađen” V8 twin-turbo, koji iz 3,8 litara oslobađa 720 KS pri visokih 7.500 o/min, dok maksimalni obrtni moment iznosi 770 Nm u rasponu od 5.500 do 6.500 obrtaja. Impresivna metalna konjica sposobna je da potera automobil do 100 km/h za svega 2,9 sekundi, a sa punim gasom do 200 km/h potrebno mu je 7,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 341 km/h, a ukoliko je krov spušten „špic“ doseže 325 km/h.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    U svakom slučaju performanse su, malo je reći, za respekt. Važnu ulogu u dosezanju pomenutih vrednosti ima i sistem prenosa snage do zadnjih točkova. On je „u rukama“ sedmostepenog sekvencijalnog menjača sa tri režima rada – Comfort je predviđen za svakodnevnu, normalnu vožnju, Sport donosi omogućava više oštrine i brže „šaltanje“, dok je za najviše domete na stazi na raspolaganju Track mod.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Koliko je impresivan kočioni sistem govore podaci o tome da zaustavni put od 100 do 0 km/h iznosi svega 30,3 metra, a od 200 do 0 km/h 118 metara. Možda ćete bolju sliku steći koliko je to brutalno usporavanje kada se sve prevede u sekunde – pri 100 km/h automobil se zaustavlja za 2,8 sekunde, a pri 200 km/h za 4,6 sekundi!

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Ovakav rezultat bi sigurno ostao van domašaja da kočenje nije povereno karbon-keramičkim diskovima koje ujedaju šest aluminijumskih čeljusti napred i četiri pozadi. Sve to nalazi se iza ogromnih točkova od lake legure, koji standardno doalze u kombinaciji sa Pirelli P Zero Corsa pneumaticima dimenzija 245/35 R19 napred i 305/30 R20, a uz doplatu je dostupna i ultra-performantna „obuća“ u vidu Pirelli Trofeo R pneumatika.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Imajući u vidu prirodu ovog fenomenalnog automobila, podaci o prosečnoj potrošnji od 11,6 litara i emisiji od 276 grama po kilometru mereno po WLTP ciklusu potpuno su irelevantni budućim vlasnicima koji su spremni da izbroje minimum 237.000 funti bez poreza, koliko iznosi početna cena McLarena 720S Spider.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 720s spider, mclaren, noviteti, twin turbo, v8