0

NOVO IZ ČEŠKE KUHINJE: Predstavljena Škoda Scala

Želeći da ravnopravno učestvuje u izuzetno konkurentnom C segmentu, Škoda je i zvanično predstavila potpuno novi model Scala koji se pozicionira između Rapida i Octavije

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Škoda je sinoć u Tel Avivu zvanično predstavila svoj novi model po imenu Scala, kojeg je najavila još na Salonu automobila u Parizu, predstavljanjem koncepta Vision RS. U pitanju je kompaktni hečbek C segmenta, koji bi trebalo da bude se upusti u borbi u klasi u kojoj Škoda do sada nije imala pravog predstavnika.

pročitaj još

    Foto: Škoda

    Foto: Škoda

    Automobil je baziran na MQB A0 platformi, koju koriste i SEAT Ibiza i VW Polo, ali je znatno veći od pomenutih modela. Šta više, sa dužinom od 4362 mm, Škoda Scala je za čak 100 milimetara duža od Golfa, dok je i međuosovinsko rastojanje od 2649 mm za 12 mm duže od Volkswagenovog hečbeka.

    Foto: Škoda

    Foto: Škoda

    Samim tim, jasno je da Škoda “igra na kartu” prostranog enterijera, po kojem je poznata i Octavia, od koje je Scala za 300 mm kraća. Prtljažni prostor ima zapreminu od 467 litara, što je jedan od boljih rezultata u klasi, a obaranjem sedišta, dobija se čak 1410 litara korisne zapremine, što je za 140 l više nego kod Golfa.

    Foto: Škoda

    Foto: Škoda

    Kada je reč o motorizaciji, Škoda je za početak ponudila četiri agregata. Osnovni jeste trocilindarski 1.0 TSI benzinac koji dolazi u verziji od 95 i 115 “konja”. Novi 1,5-litarski TSI motor nudi 150 konjskih snaga, a ponudu zaokružuje i TDI dizel zapremine 1,6 litara od 115 KS.

    Foto: Škoda

    Foto: Škoda

    Uz osnovnu pogonsku jedinicu isporučuje se sada već pomalo zastareli 5-stepeni manuelni menjač, dok ostali motori stižu sa 6-stepenom manuelnom transmisijom ili opcionim 7-stepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom.

    Foto: Škoda

    Foto: Škoda

    Cena za sada nije poznata, ali se pretpostavlja da će Scala cenovno biti pozicionirana između aktuelnog Rapida i Octavije, što će reći da bi osnovni model na našem tržištu, kada se pojavi početkom 2019. godine, trebao da startuje od 14.500 evra.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: golf, hečbek, noviteti, octavia, rapid, scala, škoda