0

L.A. AUTO SHOW 2018: Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Porsche je u Los Anđelesu, pored nove 911-ice, predstavio i ultimativnu GT2 RS Clubsport verziju odlazeće generacije, koja je namenjena trkačkoj stazi

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Paralelno sa otkrivanjem nove generacije modela 911 interne oznake 992, Porsche je u Los Anđelesu premijerno predstavio i poslednju verziju odlazećeg 911 (991.2).

pročitaj još

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Reč je o ekskluzivnom automobilu koji je baziran na modelu sa oznakom GT2 RS, ali za razliku od njega, GT2 RS Clubsport nije „street legal”, odnosno, namenjen je isključivo vožnji na stazi, a biće proizveden u 200 primeraka po ceni od 405.000 evra (bez poreza).

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    U “repu” se nalazi poznati 3,8-litarski bokser, kakv pokreće i 911 GT2 RS, twin-turbo od 700 KS koji preko 7-stepenog PDK menjača prenosi snagu na zadnje točkove. Iako iste snage, Clubsport je u većoj meri prilagođen vožnji na stazi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Upotrebom ugljeničnih vlakana za izradu krova, prednjeg poklopca prtljažnika i poklopca motora pozadi, te lakih legura, masa je spuštena za 70 kg na 1.390 kilograma. Oslanjanje je napred MacPherson, a nazad multilink, sa podesivom geometrijom i tvrdoćom amortizera.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Za kočenje su zaduženi veliki samoventilisani i perforirani diskovi, prečnika 380 mm napred sa šest aluminijumskih klipova dok su nazad od 360 mm sa četiri klipa. Inače, točkovi izrađeni od kovane legure “obuveni” su u Michelin pneumatike trkačkih oznaka 27/65 R18 napred, odnosno 31/71 R18 pozadi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Unutrašnjost je koncipirana u tipičnom trkačkom maniru – samo jedno sedište, tzv. „kadica“  sa integrisanim pojasom u šest tačaka, povećanu čvrstinu i zaštitu od udara obezbeđuje i rol-kavez, a tu su i protivpožarni aparat, kao i LCD displej umesto klasičnih instrumenata.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Osim što će budućim vlasnicima poslužiti za učešće na tzv. Track Day događajima, nije isključena mogućnost da bude pokrenuto i Cup takmičenje gde bi se učesnici nadmetali za upravljačem 911 GT2 RS Clubsport.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: gt2 rs clubsport, noviteti, porsche 911, saloni, track day