0

NAJMANJI SUV U PONUDI: Volkswagen predstavio T-Cross

Ponuda Volkswagenovih SUV automobila nastavlja da se proširuje predstavljanjem do sada najmanjeg krosovera T-Cross, baziranog na popularnom modelu Polo

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Nakon mnogobrojnih najava, tizera i „špijunskih“ fotografija, Volkswagen je danas i zvanično predstavio potpuno novi model – krosover T-Cross, koji je ujedno i najmanji SUV u ponudi nemačkog giganta, pozicioniran ispod modela T-Roc.

pročitaj još

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Zapravo, T-Cross je najbliži rođak SEAT Aroni, budući da koriste istu MQB A0 platformu i pogonske agregate. Samim tim, jasno je da je ovo krosover verzija nastala na osnovi popularnog modela Polo, sa kojim deli i međuosovinsko rastojanje, dok je ukupna dužina od 4107 mm za svega 54 milimetra duža u korist krosovera.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Uprkos činjenici da je baziran na modelu Polo, T-Cross u enterijeru nudi više prostora nego li ovaj popularni gradski automobil, a prtljažnik zapremine 385 litara veći je čak i od Golfovog. Šta više, kada se zadnja klupa pomeri napred, dobija se čak 455 litara prostora, a obaranjem impresivnih 1281 l.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Vizuelno, T-Cross predstavlja svojevrstan „miks“ dizajnerskih rešenja koje smo imali prilike da vidimo kod druga dva krosover modela iz VW game – T-Roc i Tiguan, atraktivno, a opet pomalo konzervativno „upakovano“, u tipično Volkswagenovom stilu, bez velikih dizajnerskih „egzibicija“.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Enterijer novog modela nekima će se učiniti već poznat, budući da je dosta toga veoma slično sa Poloom. Tu je i centralni multimedijalni displej, osetljiv na dodir, dijagonale 6,5 ili 8,0 inča, zavisno od paketa opreme, dok će Active Info Displej digitalna instrumentacija biti dostupna kao serijska u višim paketima opreme.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Iako je konceptualno zamišljen kao krosover, što u većini slučajeva podrazumeva i off-road avanture, T-Cross će ipak svoju osnovnu misiju vršiti na asfaltu, budući da se snaga isporučuje isključivo na prednje točkove, te da zbog pristupačne cene, nije predviđen 4MOTION pogon niti neke slične off-road „pogodnosti“.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Što se tiče pogonskih agregata, u T-Cross će se ugrađivati već postojeće malolitražne benzinske jedinice, pre svega 1,0-litarski turbo trocilindraš od 95 i 115 konjskih snaga, kao i snažni 1,5-litarski TSI od 150 „konja“. S druge strane, ljubitelji dizela imaće na raspolaganju 1.6 TDI od 95 konjskih snaga.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Uz osnovni 1.0 TSI standardno će dolaziti samo 5-stepena manuelna transmisija dok će snažniji 1.0 TSI, pored 6-stepenog manuelnog, nuditi i opcioni 7-stepeni DSG menjač. Kod 1.5 TSI isključivo će se nuditi 7-stepeni DSG dok će vlasnici dizela moći da biraju između 5-stepene manuelne ili 7-stepene DSG transmisije.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Prve isporuke najavljene su za april 2019. godine, a početna cena u Nemačkoj, iznosiće 17.975 evra, što je skoro 5000 evra više u odnosu na osnovni Polo, a koji u najvišem paketu Highline dostiže cenu od 18.150 evra.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: krosover, noviteti, polo, suv, t-cross, volkswagen, vw