1

VARIJACIJE NA TEMU: Mercedes-Benz A-klasa sedan

Kao što je već najavljivano, Mercedes je predstavio i limuzinsku verziju aktuelne A-klase, koja se tržišno pozicionira ispod aktuelnog CLA

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Nakon nove generacije A-klase u klasičnom, hečbek izdanju, Mercedes je predstavio novi model i u limuzinskoj formi (W177), koji bi svoju premijeru trebalo da ima na Salonu automobila u Parizu, u oktorbru ove godine, a tržišno se pozicionira ispod aktuelnog CLA.

pročitaj još

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Ovo je sad ujedno i najmanja limuzina u ponudi Mercedesa, kao što je nekada, početkom ’80-ih godina, bio legendarni model 190, koji je kasnije evoluirao u današnju C-klasu. Novitet je baziran na MFA II platformi, sa identičnim međuosovinskim rastojanjem kao i hečbek (2729 mm), dok je ukupna dužina, logično, veća za 130 mm i izosi 4549 milimetara.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Interesantno je da, baš kao i hečbek, i limuzina poseduje klasičnu torzionu osovinu pozadi kod jeftinijih verzija, dok bolje opremljeni modeli dolaze sa multilink oslanjanjem. U odnosu na svog „rođaka“, sedan je gotovo identičan sve do B-stubova, a nakon toga, slede nešto duža zadnja vrata, duži krov i nešto veći prepust iza zadnjih točkova.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Mercedes je u startu najavio svega dve pogonske jedinice, i to 1,3-litarski turbo benzinac od 163 konjske snage i 250 Nm, koji će se nalaziti u verziji A 200 dok je za ljubitelje dizela namenjen A 180d kojeg pokreće 1,5-litarski turbo dizel, poreklom iz Renaulta, snage 116 „konja“ i 260 Nm obrtnog momenta. Uz oba motora isporučuje se i 7-stepena DCT transmisija.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Ono što je interesantno jeste da će Mercedes, za potrebe kineskog tržišta, ponuditi i verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem A 200 L, dok se kao i u slučaju hečbeka, planira i sportska AMG verzija, i to najverovatnije dva modela – A35 i A45.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Mercedes-Benz A-klasa sedan će na evropsko tržište stizati iz Rastatt fabrike u Nemačkoj, američko tržište će vozila dobijati iz fabrike u Aguascalientesu, u Meksiku, dok će kineska L verzija biti proizvođena u Beijing Benz Automotive, pored Pekinga.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a-klasa, limuzina, mercedes, noviteti, sedan
    Popularni komentari
    • s
      svoje ime

      Ne zaboravite da je ovo ipak Renault…