0

PORCIJA STEROIDA: Renault Megane RS Trophy

Renault Sport odeljenje, zaslužno za popularni Megane RS, sada je predstavilo još brutalniju verziju Trophy, koja je ne samo snažnija, već i prilagođena vožnji na stazi

Foto: Renault

Foto: Renault

Nakon standardnog Megane RS, Renault Sport odeljenje je, na radost svih ljubitelja hot hatch modela, predstavilo još “oštriju” verziju Trophy. Kao što je to i do sada bio slučaj, nije u pitanju samo snažniji motor, već je i šasija dodatno prilagođena sportskoj vožnji i većem užitku.

pročitaj još

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Za pogon je odabran već poznati 1,8-litarski turbo benzinac, koji se nalazi i u “običnom” Megane RS, s tim da je snaga kod Trophy verzije podignuta na 300 “konja”, 20 KS više u odnosu na standarni model, uz maksimalni obrtni moment od 420 Nm.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    No, nije reč samo o većoj snazi i obrtnom momentu, već motor generalno ima bolji odziv, pre svega zahvaljujući novom turbo punjaču, čija se turbina “vrti” na 200.000 obrtaja, a koristi keramičke kuglične ležajeve, radi dodatnog smanjenja otpora.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Snaga se preko 6-stepenog manuelnog ili EDC menjača sa dvostrukim kvačilom, isporučuje na prednje točkove, s tim da “manuelac” ima nešto limitiran maksimalni obrtni moment. Renault je podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h dao samo za manuelni menjač, čije vreme iznosi 5,7 sekundi, što je desetinku brže u odnosu na standarni RS, a logično je pretpostaviti da EDC verzija stiže bar za još desetinku brže do “stotke”.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Kako bi se snaga adekvatno prenela na podlogu, Trophy verzija je opremljena i sa Torsen prednjim „šper“ diferencijalom, ali i nešto tvrđim oslanjanjem – i amortizera, ali i opruga i poprečnih stabilizatora.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Za zaustavljanje su zaduženi Brembo diskovi, prečnika 355 mm napred, koji se „kriju“ iza točkova od 19 inča, „obuvenih“ u Bridgestone Potenza S001 pneumatike.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    U enterijeru, vozaču su opciono na raspolaganju i nova Recaro sportska sedišta, tzv. „kadice“ presvučene alkantarom, a koje pružaju još bolju bočnu potporu u odnosu na ona iz standardnog Megane RS. Cena Trophy verzije još nije saopštena, a prodaja bi trebalo da počne na jesen ove godine.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: megane, noviteti, renault, rs, sport, trophy, turbo