0

NAJMANJI U PONUDI: Audi A1 Sportback

Audi je predstavio drugu generaciju svog trenutno najmanjeg modela u ponudi – A1 Sportback, koji će se u prodajnim salonima širom Evrope naći krajem ove godine

Foto: Audi

Foto: Audi

Svega dve nedelje nakon premijernog predstavljanja potpuno novog modela Q8, Audi nastavlja sa obogaćivanjem svoje game modela, ovaj put predstavljajući drugu generaciju najmanjeg putničkog automobila u ponudi – A1 Sportback.

pročitaj još

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Novi A1 baziran je na Volkswagenovoj platformi MQB A0 (PQ25), koju koriste i VW Polo i SEAT Ibiza, i kao takav, nudiće se kupcima isključivo sa petora vrata. U odnosu na prethodnika, novajlija je porastao na ukupnu dužinu od četiri metra, što istovremeno obećava i više prostora u enterijeru.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Za pogonske jedinice odabrani su turbo benzinski TFSI agregati, dok dizeli za sada nisu najavljeni, što i ne čudi imajući u vidu aktuelnu aferu vezanu za emisiju izduvnih gasova. Osnovni motor u ponudi jeste 1.0 TFSI trocilindraš od 95 konjskih snaga u verziji 25 TFSI, nešto snažniji je 30 TFSI od 116 KS, zlatnu sredinu čini 35 TFSI sa 1,5-litarskim turbo agregatom dok je najsnažniji motor u gami 2.0 TFSI od 200 „konja“ u modelu 40 TFSI.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Uz 1.0 TFSI i 1.5 TFSI isporučivaće se 6-stepena manuelna transmisija, dok će opciono na raspolaganju biti 7-stepeni S tronic automatski menjač, koji je deo serijske ponude kod 2,0-litarskog motora i verzije 40 TFSI. Audi je najavio da bi tokom naredne godine trebalo da stigne i S1 verzija sa quattro pogonom i motorom od najmanje 250 „konja“.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kada je reč o enterijeru, već standardno, novi A1 dobija digitalnu instrumentaciju dijagonale 10,25 inča, a svi modeli izuzev osnovnog na centralnoj konzoli imaju i displej osetljiv na dodir, dijagonale 8,8 inča, odnosno 10,1 inč u najvišem paketu opreme.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    U bogatu opremu spadaju i brojni bezbednosni sistemi, kao što je tzv. Pre-Sense radarski sistem koji je u stanju da prepoznaje vozila, bicikliste i pešake, a deo je adaptivnog tempomata kao i sistema automatskog kočenja u iznenadnim slučajevima kada je u stanju da sam zaustavi vozilo.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kako u Audiju najavljuju, novi A1 na tržištu Evrope pojaviće se u novembru ove godine, a početna cena osnovne verzije trebalo bi da se kreće od oko 19.500 evra.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a1 sportback, audi, noviteti, tfsi