0

ČEKANJU JE KRAJ: Predstavljen BMW Serije 8!

BMW je iskoristio ovogodišnju trku 24 časa Le Mana da zvanično predstavi serijsku verziju nove generacije Serije 8 Coupe

Foto: BMW

Foto: BMW

Ovog vikenda, na čuvenoj stazi Circuit de la Sarthe održaće se tradicionalna trka 24 časa Le Mana, ali je za automobilske fanove još bitnija novost da je upravo na ovoj manifestaciji, BMW napokon predstavio dugo najavljivanu Seriju 8.

pročitaj još

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Nova, možemo donekle reći i „povampirena“ Serija 8, koja se u prvoj generaciji proizvodila od 1989. do 1999. godine, u svojoj drugoj generaciji, svojevrsni je naslednik donedavno aktuelne Serije 6, odnosno njegove Coupe verzije dok će sadašnja „šestica“ sa Gran Turismo verzijom, dobiti nešto drugačiju, porodičnu namenu.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Predstavljena „osmica“ dugačka je 4,84 metra, dok je međuosovinsko rastojanje prilično impresivno za jedan kupe i iznosi čak 2822 milimetra. Vizuelno, serijska verzija ostala je u velikoj meri dosledna konceptu koji je BMW predstavio 2017. godine na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, sa agresivnom „njuškom“ i veoma upečatljivom, atraktivnom „zadnjicom“.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    BMW je u startu predstavio dve verzije – M850i xDrive kojeg pokreće 4,4-litarski V8 twin turbo od 530 konjskih snaga i 750 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već od 1800 obrtaja u minutu, pa sve do 4600 o/min. Prema dostupnim informacijama, ova verzija do 100 km/h stiže za 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Druga pogonska jedinica koja se nalazi u verziji 840d xDrive namenjena je ljubiteljima turbo dizela, što je, imajući u vidu tip automobila, kao i BMW-ovu ciljnu grupu, pomalo neobičan izbor. Nju čini je 3,0-litarski redni šestocilindraš, koji oslobađa 320 „konja“ i 680 Nm. Naravno, performanse su nešto skromnije, ali ne drastično, tako da mu do „stotke“ treba svega 4,9 sekundi.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Uz obe verzije isporučuje se 8-stepeni automatski menjač, sa prenosnim odnosima posebno prilagođenim sportskoj vožnji i maksimalnim performansama. Snaga se isporučuje na sva četiri točka u okviru xDrive sistema, s tim da se snaga prvenstveno šalje na zadnje točkove, dok se prednja osovina aktivira u slučaju proklizavanja zadnjih točkova.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Kada smo već kod njih, treba reći da se Serija 8 „kotrlja“ na točkovima od 20 inča, koji su „obuveni“ u Bridgestone pneumatike, dimenzija 245/30 napred, odnosno 275/30 pozadi. BMW je novitet opremio i elektronskom kontrolom amortizera, adaptivnim servo upravljanjem, kao i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Što se tiče enterijera, Serija 8 je opremljena potpuno novim sedištima, ispred vozača se nalazi digitalna instrumentacija dijagonale 12,3 inča kao i unapređeni head-up displej dok se na centralnoj konzoli nalazi ekran osetljiv na dodir, dijagonale 10,25 inča. Komande se mogu izdavati putem pomenutog touchscreen displeja, ali i putem glasovnih komandi, gestikulacija ili preko iDrive kontrolera.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Cena verzije 840d xDrive startuje od oko 87.000 evra dok je za M850i potrebno izdvojiti oko 115.000 evra. Prema najavama, novu Seriju 8 u prodajnim salonima širom Evrope možemo očekivati tokom novembra ove godine.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 840d, bmw, coupe, m850i, noviteti, serija 8, xdrive