3

UPOZNAVANJE OD A DO A: Mercedes-Benz A-klasa stigla u Srbiju

U Srbiju je i zvanično stigla nova A-klasa, a tim povodom, u trening centru u Krnješevcima održano je premijerno upoznavanje sa ovim automobilom

Foto: Đorđe Bošković

Foto: Đorđe Bošković

Kompanija Star Import, koja je generalni distributer Daimler, tj. Mercedes-Benz i Smart vozila za naše tržište, u svom trening centru u Knješevcima organizovala je detaljno upoznavanje sa popuno novom, četvrtom generacijom A-klase. Ovo je zaista neophodno, budući da automobil sa internom oznakom W177 donosi mnogo toga novog.

pročitaj još

    Foto: Đorđe Bošković

    Foto: Đorđe Bošković

    Uz jednako dinamičan spoljašnji dizajn, nova A-klasa deluje ozbiljnije, mada i dalje mladalački i sportski uzbudljva. Bez obzira na ove promene, sveukupna preglednost iz vozila je poboljšana i to za 10%, baš kao što je olakšan ulaz i izlaz. Ukupna dužina je povećana za 120 mm, a međuosovinsko rastojanje za 30 mm, čime je povećan i prostor u enterijeru. Mesta za ramena na prednjim i zadnjim sedištima ima više za 9, odnosno 22 mm, za laktove 35 i 36 milimetara, a za glave 7 i 8 mm. U odnosu na prethodnu generaciju, zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, tako da sada iznosi 370.

    Foto: Đorđe Bošković

    Foto: Đorđe Bošković

    Još veće promene u vozilu donosi novi multimedijalni sistem MBUX – Mercedes-Benz User Experience. On se sastoji od dva digitalna displeja, naravno osetljiva na dodir, dijagonale od po 7 inča u osnovnoj verziji, odnosno od po 10,25 inča u višim paketima opreme, koji vozaču nude gotovo sve informacije, bilo da je reč o osnovnoj instrumentaciji ili multimedijalnom sadržaju.

    Foto: Đorđe Bošković

    Foto: Đorđe Bošković

    Suština je da se ovde radi o potpuno novom načinu povezivanja vozača, pa i drugih putnika i samog vozila. MBUX je nova generacija sistema tzv. veštačke inteligencije koja ima sposobnost da uči i da se prilagođava. Komunikacija se obavlja putem pomenutih displeja ili podloge osetljivih na dodir, smeštenih na centralnoj konzoli, kao i komandi na multifunkcionalnom upravljaču. Tu je još i ona glasovna komunikacija koja počinje ključnim rečima: “Hej, Mercedes!” U zavisnosti od daljih komandi, tipa “hladno mi je…” ili “gladan sam…”, nova A-klasa reaguje podizanjem teperature ili promenom odredišta u sistemu navigacije sa preporukom obližnjih restorana.

    Foto: Đorđe Bošković

    Foto: Đorđe Bošković

    Što se tiče pogona, paleta motora i transmisija je priično široka, ali treba izdvojiti novi četvorocilindarski benzinski motor od 1,4 litra radne zapremine, interne oznake M 282, sa 163 KS i 250 Nm, kombinovan sa sedmostepenom 7G-DCT transmisijom sa dvostrukim kvačilom. Nov je i dvolitarski turbo benzinski agaregat od 225 konjskih snaga i 350 Nm obrtnog momenta, interne oznake M 260, koji zajedno sa pomenutim M 282, menja postojeće motore zapremine 1,6 i 2,0 litra. I to nije sve, jer je Mercedes ponudio čak i novi dizel motor OM 608, od 1,5 litara sa 115 konjskih snaga i 260 Nm koju pruža još veću efikasnost, uz manju emisiju štetnih gasova.

    Ovo je samo deo onoga što nova generacija Mercedes-Benza A-klase pruža, Detaljnije o svemu, uskoro, nakon novih vožnji…

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: a-klasa, benz, domaće, mercedes, obuka, srbija
    Popularni komentari
    • B
      Boris

      Lep Renault

    • B
      Boris

      Cena je mercedesova

    • N
      NS

      “Evolucija” Renault motori i dva “Tableta” po sred centralne konzole!!! Ma daj bre…Vredjanje inteligencije!!!