0

NA KORAK OD TRKAČA: Volkswagen Golf GTI TCR Concept

Na tradicionalnom godišnjem Worthersee okupljanju, Volkswagen je predstavio koncept modela Golf GTI TCR, koji se može pohvaliti motorom snage 290 “konja”

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Kao što smo već najavili, na tradicionalnom Volkswagenovom okupljanju pokraj jezera Worthersee u Austriji, prisutnima je po prvi put predstavljen koncept modela Golf GTI TCR, do sada najsnažnija verzija GTI porodice, koja je istovremeno svojevrsni omaž trkačkoj verziji koja nastupa u okviru TCR (Touring Car Racing) šampionata.

pročitaj još

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Vizuelno, automobil se ne razlikuje previše od postojećeg Golfa GTI, ali će oni sa okom za detalje primetiti nešto drugačiji prednji branik, koji poseduje redizajnirane usisnike vazduha, tu su nešto „masivniji“ pragovi, dok je pozadi dominantan veliki difuzor vazduha u koji su integrisana dva hromirana završetka izduvnih cevi koje je „potpisao“ Akrapovič.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Najveća novost krije se ispod haube, u vidu pojačanog 2,0-litarskog turbo benzinskog agregata, koji oslobađa 290 konjskih snaga pri 5000 obrtaja u minutu. Ipak, treba naglasiti da je ova snaga dostupna pri tzv. overboost režimu rada, kada se u trajanju od 10 sekundi, pritisak turbo punjača povećava sa 1,9 na 2,1 bar. U odnosu na standardni GTI, to je povećanje od 60 „konja“, dok je maksimalni obrtni moment porastao na 370 Nm.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h još nije objavljen, ali je jasno da će biti manje od 6,5 sekundi, koliko treba standardnom GTI i verovatno negde približno GTI Clubsport verziji kojoj treba 5,9 sekundi do „stotke“. Maksimalnu brzinu, inače limitiranu na 250 km/h, moguće povećati opcionim paketom na 270 km/h.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Inače, oslanjanje je za 20 mm niže u odnosu na standarni model, automobil se „kotrlja“ na točkovima od 19 inča, a tu su i nešto snažnije kočnice sa diskovima većeg prečnika. Vozaču su na raspolaganju četiri režima rada – Eco, Normal, Sport i Individual. U ovom poslednjem, moguće je posebno podesiti gotovo sve parametre, uključujući servo asistenciju, odziv „gasa“, menjača kao i opcionog DCC sistema kontrole šasije.

    Foto: Volkswagen

    Foto: Volkswagen

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: golf gti tcr, noviteti, tsi, turbo, volkswagen, vw