0

ELEKTRIFIKACIJA: Porsche Cayenne E-Hybrid

Nakon odluke da zaustavi proizvodnju dizel modela, Porsche se sve više okreće električnoj energiji, što potvrđuje i nedavno predstavljeni Cayenne E-Hybrid

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Pre mesec-dva, ljubitelje marke Porsche donekle je iznenadila, a većinu i obradovala vest da kompanija prestaje sa proizvodnjom vozila sa dizel motorima, te da pored klasičnih benzinaca, pažnju usmerava na alternativni pogon, tačnije na hibridne i električne automobile.

pročitaj još

    U skladu sa tim opredeljenjem, ovih dana je predstavljena nova verzija SUV-a Cayenne pod nazivom E-Hybrid, koja je, u suštini, model Cayenne sa pogonskim sklopom limuzine Panamera 4 E-Hybrid. Zapravo, postoje određene razlike, budući da umesto 2,9-litarskog V6 motora, Cayenne koristi 3,0-litarsku V6 jedinicu (produžen hod klipa), “uparenu” sa 8-stepenim Tiptronic S automatskim menjačem.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Električni pogonski sistem je nepromenjen, te u saradnji sa pomenutim V6 motorom, ukupno oslobađa 462 konjske snage i čak 700 Nm obrtnog momenta. Prema podacima iz Porschea, to je sasvim dovoljno da se do 100 km/h stigne za svega pet sekundi, uz maksimalnu brzinu od 260 km/h. U Sport Plus režimu rada, moguće je iskoristiti kompletnu “zalihu” električne energije radi postizanja maksimalnih performansi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Koristeći isključivo električnu energiju, Cayenne E-Hybrid ima autonomiju od oko 50 kilometara, dok je maksimalna brzina tada limitirana na 135 km/h. Da bi se potpuno napunile baterije kapaciteta 14,1 kWh, potrebno je nešto manje od osam časova, koristeći klasičnu naponsku mrežu od 230 V. Ukoliko se koristi opcioni punjač od 7,2 kilovata, tada se vreme punjenja skraćuje na nešto manje od dva i po sata.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Iako hibridni modeli i dalje izazivaju podeljena mišljenja, očigledno u Porscheu znaju šta rade jer je model Panamera E-Hybrid u protekloj godini zabeležio odličnu prodaju i činio čak 50% ukupne prodaje ovog modela (benzinski modeli 35%, dizeli 15%), tako da je za očekivati da će i Cayenne dobro proći na tržištu i verovatno povećati dosadašnju prodaju ovog modela, uprkos činjenici da E-Hybrid startuje od 89.822 evra u Nemačkoj.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: cayenne, E-Hybrid, hibrid, noviteti, porsche, suv