0

NEW YORK AUTO SHOW 2018: Maserati Levante Trofeo

Na Salonu automobila u Njujorku, Maserati je predstavio sportsku verziju svog prvog i jedinog SUV modela, koji nosi naziv Levante Trofeo

Foto: Maserati

Foto: Maserati

Trendu „SUV-izacije” nisu odoleli mnogi sportski nastrojeni brendovi, pa tako ni Maserati, koji je 2016. godine predstavio model Levante, iako je još 2011. svetlost dana ugledao koncept Kubang, na osnovu kojeg je kasnije nastao pomenuti Levante.

pročitaj još

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    Sada, dve godine kasnije, na Salonu automobila u Njujorku, italijanski proizvođač je predstavio “čistokrvnu” sportsku verziju ovog SUV-a pod imenom Levante Trofeo, koji je u globalnoj strukturi FCA grupacije pozicioniran iznad Alfa Romeo Stelvio, a namenjen je, pre svega, severnoameričkom tržištu.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    Što se tiče vizuelnog nastupa, Levante Trofeo je u odnosu na “obični” Levante, manje-više, nepromenjen, uz diskretne aerodinamičke dodatke na odbojnicima napred i pozadi, a tu su i naplaci od 22 inča. Takođe, implementirano su LED Matrix svetlosne grupe, dok se na “haubi” mogu videti, baš kao kod sportskih automobila, dva dodatna ekstraktora vazduha iz motorskog prostora.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    A da je Levante Trofeo zaista sportski, potvrđuje je i zvanično saopštenje Maseratija kako je ovo najbrži SUV na svetu, trenutno! To je potkrepljeno i brojkama, budući da Levante Trofeo do 100 km/h stiže za nešto preko 4,0 sekunde, uz maksimalnu brzinu od tačno 300 km/h.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    Za to je najzaslužniji 3,8-litarski V8 twin-turbo, koji oslobađa 590 konjskih snaga pri 6250 obrtaja u minutu, kao i 730 Nm obrtnog momenta već pri 2250 o/min. Snaga se putem Maseratijevog Q4 Intelligent AWD prenosi na sva četiri točka. Kod ove verzije, uveden je i režim rada Corsa, sa Launch Control funkcijom, koji obezbeđuje bolji odziv motora, kao i brže promene stepena prenosa.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    U odnosu na već postojeći V8 motor, koji se ugrađuje u Quattroporte GTS, gde oslobađa 530 “konja”, motor u Levante Trofeo je, pored nove ECU “mape”, dobio i nove turbo punjače koji obezbeđuju veću količinu sabijenog vazduha, “glave” cilindara su redizajnirane, a tu su i nova bregasta vratila, klipovi i klipnjače.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    Ono čime se Levante Trofeo takođe može pohvaliti jeste savršen raspored mase po osovinama, u odnosu 50:50, što obezbeđuje vrhunsku voznu dinamiku, a u odnosu na “obični” Levante, Trofeo je dobio i nešto modifikovano oslanjanje, kojeg čine dvostruka poprečna ramena napred, odnosno multilink sistem pozadi.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    U enterijeru dominira najkvalitetnija koža, crne, crvene ili krem boje, a tu su i brojni elementi od ugljeničnih vlakana. Naravno, u skladu sa tradicijom, logotipi “Trofeo” se nalaze na naslonima za glavu, a za ljubitelje dobrog zvuka, tu je Bowers & Wilkins premijum audio sistem sa 17 zvučnika, ukupne snage 1280 vati.

    Foto: Maserati

    Foto: Maserati

    Cena za sada nije zvanično saopštena, ali je gotovo sigurno da će Levante Trofeo startovati iznad 100.000 evra, budući da Levante S od 430 “konja” trenutno košta 91.120 evra. Prvi primerci izaći će iz fabrike u Torinu tokom leta ove godine…

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: levante, Maserati, noviteti, saloni, suv, trofeo, twin turbo, v8