0

NAELEKTRISANA MAČKA: Električni Jaguar I-Pace

Dugo najavljivani električni Jaguar I-Pace zvanično je predstavljen, a može se pohvaliti autonomijom od 480 km, kao i zavidnim performansama!

Foto: Jaguar

Foto: Jaguar

Nakon velikog prodajnog uspeha brenda Jaguar, koji je usledio predstavljanjem modela F-Pace, britanski proizvođač svetu je ponudio i nešto kompaktniji model E-Pace, a sada je otišao još jedan korak dalje, sa potpuno električnim I-Pace SUV-om! Naime, reč je o dugo očekivanom vozilu, za koji Jaguar navodi da je ovo najradikalniji model u celokupnoj istoriji ove marke!

pročitaj još

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Iako je jednostavniji put za britansku marku svakako bio da električni SUV bude baziran na postojećem projektu F-Pace ili E-Pace, u Jaguaru su razmišljali dugoročno i implementirali svo znanje i iskustva stečena sa konceptom supersportskog automobila C-X75, kako bi stvorili ravnopravnog takmičara američkom Tesla Model X.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Model I-Pace koristi potpuno novu tehnologiju električnog pogona i baterija, razvijenu u samom Jaguaru. Za pogon su zadužena dva sinhrona elektromotora sa stalnim magnetima, po jedan za svaku osovinu, „upareni“ sa jednostepenom epicikličnom transmisijom, koja obezbeđuje pogon na sva četiri točka, kao i dinamični raspored obrtnog momenta po osovinama, u zavisnosti od uslova vožnje.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Električni agregat, odnosno litijumska baterija od 90 kWh, koja je dovoljna za autonomiju od 480 km, poseduje snagu od 394 KS i 694 Nm obrtnog momenta. Tako je I-Pace modelu potrebno iz mirovanja do 100 km/h svega 4,8 sekundi.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Dinamične sposobnosti u krivinama nisu zapostavljene, budući da je odnos težine na osovinama raspoređen jednako, odnosno 50:50, a zahvaljujući nisko postavljenim baterijama i Active Air Suspension vazdušnom vešanju, I-Pace se može pohvaliti sa sportskim osećajem u vožnji. Što se punjenja tiče, od praznog do 80 procenata kapaciteta baterije potrebno je 40 minuta ukoliko se koristi brzi punjač, dok preko standardne utičnice to vreme iznosi 10 sati.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Napredna tehnologija nije izostavljena, te je novi I-Pace opremljen novim InControl Touch Pro Duo infotejment sistemom. On koristi dva displeja osetljiva na dodir, gornji od 10 inča, dok je onaj ispod njega 5,5 inča, sistem koji je viđen kod modela Range Rover Velar i Sport.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Preko displeja se mogu videti parametri potrošnje baterija, kao i softverski proračunato da li je izabranom rutom moguće doći do destinacija s obzirom na količinu energije preostale u baterijama.

    Foto: Jaguar

    Foto: Jaguar

    Prvi primerci I-Pace modela naći će se u prodaji u drugoj polovini 2018. godine. U ponudi su tri paketa opreme – S, SE i HSE, kao i tradicionalni First Edition koji je baziran na luksuznom HSE paketu, sa nekolicinom unikatnih detalja. Zvaničnu premijeru I-Pace će imati na Salonu automobila u Ženevi, 6. marta.

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: ev, i-pace, jaguar, noviteti, suv