1

UGLEDAO SVETLOST DANA: Novi Hyundai Santa Fe

U sedištu kompanije, u Seulu, i zvanično je predstavljen novi Hyundai Santa Fe, koji će se evropskom tržištu predstaviti uskoro, na Salonu automobila u Ženevi

Foto: Hyundai

Foto: Hyundai

Hyundai je nakon više nedelja najavljivanja i objavljivanja „foto-tizera“, i zvanično predstavio novu, četvrtu generaciju popularnog SUV modela Santa Fe. Premijerno prikazan u Seulu, u Hyundaijevom Motorstudio Goyang, novi Santa Fe dosta toga novog.

pročitaj još

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Pre svega, dizajnerski, budući da je vizuelni identitet noviteta umnogome različit u odnosu na dosadašnji, te da ide pravcem kojim je već krenuo kompaktni krosover Kona.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Tu je i promena imena, koja je, doduše, manje poznata Evropljanima, ali je zato na severnoameričkom tržištu od velike važnosti. Naime, dosadašnji model sa pet sedišta (plus dva mala u prtljažniku, kod nekih verzija), poznat kao Sante Fe Sport, postaje samo Santa Fe, baš kao što je poznat i u Evropi, dok produženi „sedmosed“ Santa Fe sada nosi naziv Santa Fe XL.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Takođe, treba spomenuti da je standarni Santa Fe poprilično porastao – duži je za 100 milimetara (ukupno 4670 mm), sa 65 milimetara dužim međuosovinskim rastojanjem (2765 mm). Porasla je čak i širina i visina, za 10, odnosno 20 milimetara.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    U startu, u ponudi će biti tri pogonske jedinice – dva benzinca i jedan turbo dizel. Osnovni je 2,4-litarski atmosferski benzinac sa direktnim ubrizgavanjem od 185 konjskih snaga, koji će popularniji biti na severnoameričkom tržištu, dok će u Evropi uglavnom biti tražen 2,0-litarski turbo od 230 „konja“.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Ljubiteljima dizela na raspolaganju je poznati 2,2-litarski CRDi od 200 konjskih snaga i 435 Nm obrtnog momenta. Uz sve motore serijski se isporučuje 8-stepena automatska transmisija koja ima „skraćeni“ prvi stepen prenosa, kao i produženi osmi, tzv. overdrive prenos u odnosu na dosadašnji 6-stepeni menjač.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Snaga se preko Hyundaijevog HTrac sistema isporučuje na sva četiri točka, a elektronski kontrolisan centralni diferencijal vrši raspodelu obrtnog momenta po osovinama, u zavisnosti od uslova vožnje. Tu su i tri režima rada – Normal, Smart i Sport, u kojem se veći deo snage isporučuje na zadnju osovinu.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Tu su još i brojni bezbednosni sistemi, među kojima je i detektor pokreta za drugi i treći red sedišta kada je vozilo zaključano, koji na mobilni telefon šalje upozorenje i podsetnik ukoliko ste u vozilu ostavili dete ili kućnog ljubimca.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: crdi, hyundai, noviteti, santa fe, suv
    Popularni komentari
    • d
      dule

      Nemoze uspijet pored njemacki auta audi q5 x3 bnw tiguan vw metcedes glc volvo xc60…