0

PO EVROPSKOM UKUSU: KIA Motors predstavila novi Ceed

KIA je i pre Salona automobila u Ženevi, gde će zvanično debitovati, predstavila novu generaciju modela Ceed, koji stiže u hečbek, karavan, kao i po prvi put, atraktivnoj Shooting Brake karoserijskoj formi

Foto: KIA

Foto: KIA

Južnokorejska kompanija KIA Motors danas je i zvanično predstavila novu generaciju svog popularnog modela iz C-segmenta, Ceed. Ono što je novo jeste ime automobila, koje se sada piše bez apostrofa (Ceed umesto cee’d), kao i tržišni nastup na osnovu kojeg je iz ponude izostavljena verzija sa troja vrata (Proceed), umesto koje će se nešto kasnije pojaviti atraktivni Shooting Brake, najverovatnije nazvan upravo Proceed.

pročitaj još

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Novitet je baziran na K2 platformi koja je razvijena u evropskom centru KIA, u Frankfurtu, a odlikuje se modernim, nezavisnim oslanjanjem napred i pozadi, koje je posebno prilagođeno evropskim kupcima. Automobil je za 23 mm kraći u odnosu na aktuelni model, ali se boljom organizacijom dobilo dodatnog prostora, ne samo za putnike pozadi, već i u prtljažnom prostoru, koji je za 15 litara veći nego ranije.

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Vizuelno, Ceed prati dizajnerski put kojim je krenuo novi Sportage, kao i maleni Rio, sa agresivnim, ali istvoremeno i elegantnim izgledom prednjeg dela vozila, dok „zadnjicu“ krase nešto „smirenije“ forme, po ugledu na modele VW grupacije.

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Kupcima su na raspolaganju tri pogonske jedinice – dva benzinska i jedan dizel agregat. Najmanji u ponudi jeste unapređeni trocilindarski 1.0 T-GDi motor od 120 konjskih snaga, a umesto dosadašnjeg 1,6-litarskog atmosferskog benzinca, stigao je novi 1.4 T-GDi, koji oslobađa 100, odnosno 140 konjskih snaga.

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Ljubitelje dizela i dalje će „služiti“ dobro poznati 1,6-litarski CRDi, koji je takođe dostupan u dve verzije snage – od 114 i 135 „konja“. Snaga se preko serijskog 6-stepenog ili opcionog 7-stepenog DSG menjača (kod 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi) prenosi na prednje točkove.

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Unutar kabine sada se nalazi novi displej infotainment sistema, dijagonale 5,0 ili 7,0 inča, zavisno od paketa opreme, dok je za najviši nivo opreme rezervisan 8,0-inčni displej, osetljiv na dodir, sa inkorporiranim Apple CarPlay i Android Auto softverom. Opciono, kupcima se nudi čak i premijum JBL audio sistem, kao i bežični punjač mobilnog telefona.

    Foto: KIA

    Foto: KIA

    Ono što je možda najznačajnije od hi-tech gedžeta jeste Lane Following Assist, koji je zapravo jedan oblik autonomnog sistema vožnje koji ima mogućnost da preuzme kontrolu ne samo nad upravljačem, već i nad kontrolom „gasa“ i kočnice. Uz to, sposoban je i da sugeriše optimalnu kolovoznu traku u uslovima gužve na putu, a po potrebi, u saradnji sa adaptivnim tempomatom, može i da u potpunosti zaustavi vozilo.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: ceed, hečbek, kia, noviteti, proceed, shooting brake, t-gdi