0

RAZJARENI BIK: Predstavljen Lamborghini Urus!

Sinoć je u sedištu kompanije Lamborghini zvanično predstavljen potpuno novi model Urus, drugi SUV u istoriji ovog italijanskog proizvođača automobila

Foto: Lamborghini

Foto: Lamborghini

Nakon višegodišnje “drame” vezane za drugi Lamborghinijev SUV u istoriji, odnosno prvi SSUV na svetu, kako to oni vole da zovu (Supersport Utility Vehicle), koji je više puta bio na ivici “otkaza”, sinoć smo imali priliku da putem livestream zapisa, prisustvujemo svečanosti otkrivanja modela Urus.

pročitaj još

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Novi model baziran je na Volkswagenovoj MLB Evo platformi, koju koriste i Bentley Bentayga, Porsche Cayenne i Audi Q7. Samim tim, jasno je da Urus nije mali automobil, sa dužinom od čak 5,1 metar, širinom od 2016 milimetara i visinom od 1638 mm. Uz to, impresivno je i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 3003 mm.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    I pored činjenice da se radi o SUV-u, mase gotovo 2,2 tone, vizuelno se već na prvi pogled jasno prepoznaju sve karakteristike modernih Lamborghini modela, sa agresivnim nastupom i mnoštvom oštrih linija, koje nesumnjivo asociraju na Aventador, pa i Huracan.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Ipak, da ne bude baš sve u granicama tradicije, pobrinulo se motorsko odeljenje, koje je za Urus spremilo novi 4,0-litarski V8 twin-turbo motor, za razliku od atmosferskih V10 i V12 “mašina” iz pomenutog Huracana, odnosno Aventadora.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Agregat raspolaže sa impresivnih 650 konjskih snaga, kao i veoma respektabilnih 850 Nm obrtnog momenta, dostupnih već od 2250 obrtaja u minutu, što će itekako dobro doći prilikom off-road vožnji (ako se iko odluči na tako nešto sa ovim automobilom).

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Snaga se preko 8-stepenog automatskog menjača prenosi na sva četiri točka, sa Torsen diferencijalom, i rasporedom obrtnog momenta u odnosu 40/60 napred/pozadi. No, sistem je u stanju da u zavisnosti od uslova, pošalje i do 70% obrtnog momenta na prednju osovinu, odnosno 87% na zadnje točkove.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Kada je reč o performansama, treba reći da sprint iz mirovanja do 100 km/h traje sasvim solidnih 3,6 sekundi. Za trakciju su zaduženi veliki supersportski Pirelli pneumatici, prečnika od 21 do 23, koji idu čak do dimenzija 325/30! Iza njih, kriju se ogromni karbonsko-keramički diskovi, prečnika čak 440 mm napred, odnosno 370 mm pozadi.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Iako to kod ovakvog automobila nije prioritet, maksimalna brzina premašuje 300 km/h (305 kilometara na čas prema zvaničnim podacima), a da nije pomenutih Pirelli “valjaka” i aerodinamičkog pritiska kako se visoki Urus ne bi “odlepio” od tla, sigurno bi bila i osetno veća.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    U kabini, i dalje je više nego jasno da sedite u jednom Lamborghiniju, sa mnoštvom detalja poligonalnog oblika, obiljem karbona i brušenog aluminijuma. Vozaču su na raspolaganju šest različitih režima rada, od Strada (redovni saobraćaj), Sport, Corsa (trkački), Neve (sneg), Terra (off-road) i Sabbia (pesak). Takođe, tu je i posebni mod Ego, koji vam pruža da sve personalizujete i prilagodite svojim željama.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Prema rečima ljudi iz Lamborghinija, godišnja proizvodnja Urusa u početku je planirana na oko 3500 primeraka, što bi ubrzo trebalo da se udvostruči, a svaki od njih koštaće 204.000 evra (u Nemačkoj). Prvi primerci biće isporučeni vlasnicima u leto 2018. godine.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: lamborghini, noviteti, ssuv, twinturbo, urus, v8