0

ZIMSKE RADOSTI: Opušteno po snegu i ledu sa Opelom

Čvrsto prijanjanje na klizavim podlogama zahvaljujući adaptivnom pogonu na sva četiri točka i vektorisanju obrtnog momenta

Foto: Opel

Foto: Opel

Zimske gume obezbeđuju bolje prijanjanje na voznu podlogu i kraći kočioni trag prilikom vožnje u snežnim uslovima. Dubina šara gaznog pojasa od četiri do pet milimetara je od vitalnog značaja, a same gume ne bi trebalo da iza sebe imaju više od šest zima. Na klizavim površinama, odgovarajuća trakcija je isto toliko važna koliko i adekvatni pneumatici. U zavisnosti od modela, Opel nudi inteligentne sisteme kontrole trakcije od IntelliGripa do adaptivnog integralnog pogona sa vektorisanjem obrtnog momenta.

pročitaj još

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Sa IntelliGrip tehnologijom, vozač novog Opel Grandland X SUV-a može da bira između pet režima vožnje – uključujući „blato“ i „sneg“. IntelliGrip prilagođava distribuciju obrtnog momenta na prednje točkove, dozvoljavajući proklizavanje kada je neophodno i prilagođavajući u isto vreme kontrolno mapiranje na papučici gasa. U kombinaciji sa automatskim menjačem, IntelliGrip optimizuje tačke promene stepena prenosa u odnosu na vladajuću situaciju na putu, dodatno unapređujući bezbednost i komfor.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    U cilju ostvarivanja najvišeg nivoa performansi i efikasnosti, nova Opel Insignia koristi adaptivni pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta, kao i modul zadnjeg pogona koji funkcioniše uz pomoć sistema dvostruke spojnice bez diferencijala. Insignijin AWD pogonski sistem može da isporuči obrtni moment na jedan ili oba zadnja točka nezavisno, na taj način omogućujući sposobnost vektorisanja obrtnog momenta dostupnim u kompletnom rasponu kada je o performansama reč.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Dobra ideja je isplanirati dodatno vreme da bi se očistio sneg i odledio led sa automobila pre samog polaska. Opelovi kupci ne treba time da se opterećuju ukoliko je njihov automobil opremljen stacionarnim grejačem. Zahvaljujući tajmeru sa daljinskim upravljanjem ili automatskom programiranju u skladu sa podacima senzora temperature, putnički odeljak biva prijatan pre nego što bilo ko uđe u automobil, prozori su odleđeni a motor zagrejan. Stacionarno grejanje na taj način nije samo karakteristika koja se tiče komfora. Sa zagrejanim motorom, uljem i katalizatorom koji ostvaruju radnu temperaturu brže, habanje i emisija pri polasku su redukovani. Opciono, fabričko stacionarno grejanje je dostupno na Opel Vivaru i Movanu, lakim komercijalnim vozilima, kao i na Corsi, Astri, Cascadi, Mokki X, Insigniji i Zafiri.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Jednako korisni su sistemi odleđivanja, poput grejanja spoljnih stakala i vetrobrana, kao što je slučaj kod Opel Insignije i Grandlanda X. Vetrobran se tiho i bezbrižno odleđuje pritiskom na dugme, putem sistema grejanja uz pomoć tankih žica. Grejanje vetrobrana takođe prevenira magljenje pri visokoj vlazi, dodatno unapređujući vidljivost i bezbednost.

    Opelova vozila takođe imaju dodatne elemente koji čine boravak u automobilu prijatnijim. Većina vozila, primera radi, u ponudi ima grejanje obruča volana. Potrebno je manje od minute da vozač oseti toplinu u rukama. Vozači i putnici na taj način mogu jednostavno da uđu u svoj Opel bez zimskih kaputa ili rukavica. Zahvaljujući čitavoj lepezi opcija grejanja, oni se mogu osećati prijatno i bezbedno već pri samom polasku na putovanje. Uz to, sloboda pokreta i vezivanje pojaseva nisu ograničeni suvišnom odećom.

    Izvor: PR Opel Srbija

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4x4, domaće, grejanje, opel, sneg, zima