2

Peugeot 5008 startovao u Srbiji

Nakon premijere na Salonu automobila u Beogradu, uvoznik Peugeota za Srbiju, kompanija Euroimpex Autogroup, organizovala je prezentaciju i prvu probnu vožnju novog SUV modela 5008 za specijalizovane predstavnike medija

Foto: Uroš Dedić

Foto: Uroš Dedić

Druga generacija 5008 je prošla kroz transformaciju iz monovolumena u SUV model, a odlikuje se prepoznatljivim dizajnom koji je uveden sa lansiranjem „za broj manjeg modela“ 3008, sa kojim deli platformu. Ipak, s obzirom na to da je tzv. EMP2 platforma modularna, znatno je duži od starijeg brata – za čak 19 cm i ima međusovinsko rastojanje protegnuto na 2,84 metra.

pročitaj još

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Sve to mu je omogućilo da ponudi treći red sedišta, uz obilje prostora u unutrašnjosti gde je poseban akcenat stavljen na komfor putnika u drugom redu sedišta. Inače, zadnja klupa je pomična i ovo rešenje ostavlja mogućnost korisnicima da pronađu optimlaan balans između prostora za noge i raspoloživosti prtljažnika koji prihvata i do 780 litara, što je za 260 litara više u poređenju sa modelom 3008.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Jasno je, dakle, da Peugeot 5008 ima zadatak da odgovori na sve potrebe velikih porodica koje vode aktivan život. Osim što je prostran, enterijer je izuzetno kvalitetno izrađen. Svi materijali su prijatni na dodir i vidi se da su Francuzi itekako vodili računa o završnoj obradi. Ispred vozača je nova generacija Peugeot i-Cockpita sa karakterističnim niskim volanom i visoko postavljenim digitalnim instrumentima dijagonale 12,3 inča, koji po izboru vozača mogu menjati grafiku i pokazivati razčličite parametre, dok je centralni ekran osetljiv na dodir od 8 inča i takođe pruža uvid u čitav spektar informacija.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Inače, povezivanje je omogućeno preko Apple Car play i Android Auto i Mirror link aplikacija. Sve deluje futuristički, ali je istovremeno i „user-friendly“ pa ne traži dug period privikavanja. Od najnovijih tehnologija implementirani su i svi bezbednosni sistemi i asistencije u skladu sa savremenim standardima. O sigurnosti putnika brinu sistem automatskog kočenja u slučaju nužde, a u su i nadzor „mrtvog ugla“, adaptivni tempomat, naravno, ESP i ABS sistemi se podrazumevaju.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Mi smo u vožnji od Beograda do Palića isprobali verziju sa 1,6 turbomotorom od 165 KS koji snagu prenosi na prednje točkove. Treba napomenuti da se Peugeot kod modela 5008, kao i kod 3008, opredelio isključivo za prednji pogon jer bi uvođenje 4×4 pogona uticalo da masa vozila, potrošnja i cena suviše porastu.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Zbog toga su se opredelili za pomoćni sistem Advanced grip Control koji je elektronski kontrolisan i nudi izbor između pet režima vožnje kako bi automobil u datim uslovima ostavrio najbolju moguću trakciju. Tu je i Hill Assist Descent Control koji automatski održava bezbednu brzinu pri spuštanju na nizbrdici gde je nagib veći od 5%.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Kada smo kod vožnje, Peugeot 5008 THP 165 se pokazao kao izuzteno tih i udoban, jednom rečju, ovo je veoma komforan i prijatan automobil. Motor je dovoljno živahan, ali ne baš štedljiv. Pri krstarenju brzinom  između 120 i 130 km/h prosek po bord kompjuteru je iznosio gotovo 9 litara.

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Inače, pored ovog motora u ponudi su i 1,2 THP od 130 konjskih snaga, kao i HDi dizeli od 1,6 litara i 120 KS odnosno 2,0 litra od 150 ili 180 KS. Početna cena iznosi 24.890 evra za model sa turbomotorom od 130 KS i srednjim paketom opreme Active koji sadrži aluminijumske felne od 17 inča, LED dnevna svetla, parking senzore, displej osetljiv na dodir od 8 inča, kožni volan, dvozonski automatski klima-uređaj i još mnogo toga…

    Foto: Uroš Dedić

    Foto: Uroš Dedić

    Uvoznik je obezbedio dovoljnu količinu test vozila, tako da svi zainteresovani klijenti mogu da kontaktiraju bilo kog dilera iz Peugeot ovlašćene prodajne mreže u Srbiji i da zakažu probnu vožnju.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: domaće, palić, peugeot 5008, prodaja, promocija, srbija, suv
    Popularni komentari
    • J
      Jakov

      Jes ti znas da napravis, verovatno ni lego kockice ne bi mogao da sastavis bez tudhje pomoci. Nisu oni neznalice, nego su resili da ne stavljaju bespotrebno 4×4 pogon vec da auto na kakvoj podlozi vozi, takvu opciju bira vozac, blato, pesak, zemlja i sl.,dakle nije potrebno 4×4 pogon ako zaista vozite normalnim putem. Nije to iz razloga sto je novinar napisao potpunu besmislicu sto su troskovi proizvodnje veci i sto bi auto bio tezi i sl, jednostavno probali su da li moze ovako i pokazalo se da super funkcionise. Ovaj auto je izuzetno izdrzljivi, mene je na najvisim uzbrdicama prosle zime u Alpima izneo bez zanosenja i proklizavanja , dok su neki ” nemci” ostajali u na krivinama u snegu.

    • 1
      1999

      KOJI BRE PEUGEOT KAO NISU HTELI DA STAVE 4×4 hahahaha!!!!!NEZNAJU I NE UMEJU DA NAPRAVE !!!!!