0

NIKAD SNAŽNIJA: Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid

Nakon što je “obična” Porsche Panamera predstavljena u najsnažnijoj Turbo S E-Hybrid verziji, na red je sada došla i Sport Turismo karoserijska izvedba, koju smo nedavno imali priliku da testiramo na regionalnoj prezentaciji u Hrvatskoj

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ovih dana, Porsche je novom Panamera modelu Sport Turismo, pridodao još jednu verziju, i to ubedljivo najsnažniju – Turbo S E-Hybrid, koju pokreće kombinacija 4,0-litarskog V8 turbo agregata i elektromotora, obezbeđujući ukupno snagu od čak 680 „konja“ uz obrtni moment od 850 Nm, dostupan već od 1400 obrtaja u minutu. Snaga se putem 8-stepenog PDK menjača prenosi na sva četiri točka.

pročitaj još

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Dobar deo tehnologije ovog hibridnog sistema „pozajmljen“ je od hipersportskog Porsche 918 Spyder, a performanse koje „prate“ ovu luksuznu limuzinu nisu ništa manje spektakularne. Sprint do 100 km/h traje svega 3,4 sekunde, uprkos ne baš maloj masi vozila od gotovo dve tone! Za brzinu od 200 km/h, potrebno je ukupno 8,5 sekundi, a onima kojima je bitno, napominjemo da maksimalna brzina iznosi 310 km/h.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Iako to zaista nije primarno kod automobila cenovnog ranga kao što je Panamera Sport Turismo, treba naglasiti i to da prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi oko tri litre na 100 pređenih kilometara, dok je korišćenjem isključivo električne energije, moguće preći do 50 kilometara, a pri tome, maksimalna brzina ograničena je na 140 km/h. Za punjenje litijum-jonske baterije kapaciteta 14,1 kWh potrebno je od dva i po do šest časova, zavisno od tipa punjača i električne mreže.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Inače, redakcija TopSpeed magazina nedavno je, na regionalnoj prezentaciji u Hrvatskoj, imala priliku da testira Panameru Sport Turismo, i to u Turbo verziji, koja se, za one koji nisu upoznati, od „obične“ Panamere razlikuje uglavnom po zadnjem delu, gde ima više prostora u kabini, sa rasporedom sedenja 4+1 (opciono 2+2), dok je prtljažnik veći za 50 litara.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Takođe, na pomenutoj prezentaciji iskoristili smo priliku i da testiramo najsnažniju „običnu“ Panameru do sada, Turbo S E-Hybrid, odnosno sa pogonskim sistemom upravo ovim koji sada dobija i Sport Turismo karoserijska izvedba. Opširnije o utiscima nakon testiranja ove dve luksuzne sportske limuzine moći ćete da pročitate u narednom broju TopSpeed magazina.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: noviteti, panamera, porsche, sport turismo, turbo s e-hybrid