0

FRANKFURT 2017: Toyota Land Cruiser

Redizajnirano izdanje jednog od najpopularnijih terenaca na svetu, koji se prodaje u više od 190 zemalja, pojavilo se ovih dana pod kupolama Salona u Frankfurtu. Nova Toyota Land Cruiser dobila je moderniji spoljašnji izgled, doteranu unutrašnjost i unapređene sisteme bezbednosti

Foto: Toyota

Foto: Toyota

Četvrta generacija čuvenog japanskog terenca, koja je na sceni od 2009. godine, nedavno je prošla kroz drugi redizajn kako bi udahnula dozu svežine do izlaska potpuno novog modela. Novitet je zvanično promovisan ovih dana pod kupolama Salona automobila u Frankfurtu, a pažnju privlači novim izgledom koji najpre definišu modernije svetlosne grupe napred i pozadi. Promenjeni su i  i odbojnici što se odrazilo na dužinu, tako da je Land Cruiser porastao za 40 milimetara i u dužinu “zahvata” 4.840 mm odnosno 4.565 mm, koliko meri kraća verzija sa  troja vrata. Pripremljena je i nova paleta boja karoserije, kao i šest verzija novih aluminijumskih felni veličine od 16 do 19 inča. Inače, za točkove su predviđeni specijalni pneumatici sa niskim koeficijentom otpora kotrljanju.

pročitaj još

    Foto: Toyota

    Foto: Toyota

    Mnogo pažnje je posvećeno “sređivanju” unutrašnjosti. Bolji ugođaj u kabini dobijen je upotrebom kvalitetnijih materijala, a komfor je poboljšan i uvođenjem nekih novih funkcija kao što su ventiliranje prednjih sedišta, dok su zadnja dobila grejače. Putnici pozadi imaće i mogućnost separatne kontrole klima-uređaja. Nov je upravljač, preuzet sa većeg V8 modela, Optitron instrumenti su čitljiviji, a tu su i dva nova displeja – manji od 4,2 inča i veliki centralni od 8 inča u službi Toyota touch 2 GO multimedijalnog sistema sa navigacijom.

    Foto: Toyota

    Foto: Toyota

    Od pogonskih agregata na raspolaganju su proverene jedinice – najpopularniji će svakako biti dizel od 2,8 litara i 177 KS. Uparen sa šestostepenim automatskim menjačem raspolaže sa 370 Nm obrtnog momenta i postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,7 sekundi, dok je verzija sa ručnim šestostepenim menjačem i čak 420 Nm za 0,2 sekunde brža do “stotke”. Maksimalna brzina im je podjednaka – 175 km/h, uz fabrički podatak o prosečnoj potrošnji od 7,4 litara na 100 km. Pored dizela, novi Land Cruiser pokreću još dva agregata, s tim da će  benzinci od 2,7 l i 161 KS odnosno 4,0 l od 250 KS biti u ponudi samo na istoku kada govorimo o evropskom tržištu.

    Foto: Toyota

    Foto: Toyota

    Od sprinterskog potencijala daleko su važnije neke druge karakteristike koje su proslavile Land Cruiser načinivši ga jednim od najpopularnijih modela najvećeg svetskog proizvođača. To se odnosi pre svega na terenske sposobnosti. Zahvaljujući klirensu od 215 mm, te 4×4 pogonu sa redukcijom i blokadama diferencijala, ovaj model ne poznaje prepreke i kadar je da se uhvati u koštac i sa najzahtevnijim terenima. Istovremeno, Toyota ističe da je nova verzija pogodnija od svih pređašnjih kada je reč o  svakodnevnoj eksploataciji koja podrazumeva vožnju u urbanim sredinama sa asfaltnim putevima.

    Foto: Toyota

    Foto: Toyota

    Prilikom ovog podmlađivanja Japanci nisu propustili priliku da obogate aktivnu sigurnost kroz bogatiju ponudu raspoloživih sistema asistencija u vožnji. Toyota Safety Sense koristi radar i kameru te objedinjuje rad sistema kao što su upozorenje na mogućnost sudara (Pre-Collision) uključujući i funkciju prepoznavanje pešaka (Pedestrian Detection), zatim adaptivni tempomat, upozorenje kod napuštanja saobraćajne trake, automatsku kontrolu dugih svetala, itd.

    Foto: Toyota

    Foto: Toyota

    Uroš Dedić / Top Speed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4x4, frankfurt, land cruiser, noviteti, saloni, toyota