0

TREĆA GENERACIJA STIGLA: Debitovao novi Porsche Cayenne!

Treća generacija popularnog Porscheovog SUV-a Cayenne zvanično je predstavljena sinoć, a može se pohvaliti novim pogonskim jedinicama i vrhunskim premijum ugođajem u kabini

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Sinoć je na specijalno upriličenoj manifestaciji, Porsche zvanično predstavio novu, treću generaciju svog prvog i trenutno najvećeg SUV-a – Cayenne. Kao što je već poznato, novi model je baziran na modularnoj MLB platformi, koju koristi i Audi Q7 i Bentley Bentayga, s tim da Porsche karakteriše nešto kraće međuosovinsko rastojanje (za 100 mm), koji bi trebalo da mu obezbedi nešto više agilnosti.

pročitaj još

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    U odnosu na prethodnika, novi Cayenne je neznatno porastao. Dužina je za 63 mm veća (4918 mm), širina se povećala na 1983 milimetra (za 44 mm više), dok je visina smanjena za 9 mm. Istovremeno, međuosovinsko rastojanje od 2895 milimetara je zadržano. Takođe, Porsche tvrdi da je osnovna verzija za nekih 65 kilograma lakša u odnosu na ranije, uprkos još bogatijoj serijskoj opremi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    U startu, Porsche će ponuditi dve osnovne verzije ovog SUV-a – Cayenne i Cayenne S, koje pokreću novi V6 benzinski motori, „upareni“ sa novim osmostepenim automatskim menjačem. „Obični“ Cayenne iz 3,0-litarskog V6 turbo motora, „pozajmljenog“ iz Panamere, oslobađa 340 KS i 450 Nm. S druge strane, snažniji Cayenne S se može pohvaliti 2,9-litarskim V6 biturbo motorom od 440 KS i 520 Nm.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Prevedeno u performanse na putu, to znači da Cayenne do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde (5,9 sa opcionim Sport Chrono paketom), uz maksimalnu brzinu od 245 km/h, dok Cayenne S „stotku“ dostiže za 5,2 sekunde, odnosno 4,9 sa već pomenutim Sport Chrono paketom uz maksimalnu brzinu od 265 km/h.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Što se tiče ostalih pogonskih agregata, Porsche je najavio plug-in hibride, koji će najverovatnije koristiti jedinice iz Panamere E-Hybrid i Turbo S E-Hybrid. Drugim rečima, možemo očekivati verziju od 460, odnosno čak 670 „konja“, dok je najavljen i Cayenne Turbo sa 4,0-litarskim V8 motorom od oko 550 konjskih snaga. Dizeli su za sada „tabu tema“, imajući u vidu probleme VW grupe sa emisijom izduvnih gasova na nemačkom tržištu.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Treba napomenuti i to da je Porsche, uz novi 8-stepeni automatski menjač, implementirao i pogon na sva četiri točka, kojeg kontroliše softver sa pet različitih režima rada: On-Road (put), Mud (blato), Gravel (šljunak), Sand (pesak) i Rocks (kamenje).

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Novi Cayenne široj javnosti biće prezentovan na Salonu automobila u Frankfurtu, sredinom septembra, nakon čega bi uskoro trebalo da krene i prodaja ovog modela, po startnoj ceni od 74.828 evra za Cayenne, odnosno 91.964 evra za Cayenne S.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: biturbo, cayenne, frankfurt, mlb, noviteti, porsche, v6