0

Unapređeni Hondin i-DTEC dizel agregat pridružuje se Civic gami

Usavršeni 1.6 i-DTEC dizel agregat od 120 KS pridružiće se Honda Civic gami u Evropi od marta 2018, pružajući izuzetnu kombinaciju performansi i efikasnosti

Foto: Honda

Foto: Honda

Novi agregat jedna je od prvih jedinica koje će biti zvanično testirane po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP – Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedures) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Dok su podaci iz poznatog testa NEDC (New European Driving Cycle) zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišćenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.

pročitaj još

    Foto: Honda

    Foto: Honda

    Honda je unela značajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi maksimizirala performanse. Unapređenja efikasnosti za novu Hondu Civic 1.6 i-DTEC dovode do ekonomičnosti u potrošnji goriva i emisiji CO2 počevši od 3.7 l/100 km (76.3 mpg) i 99g/km (po WLTP ciklusu). Unapređenje 1.6 dizel agregata obuhvata smanjenje trenja cilindara, koje je postignuto zahvaljujući klipovima izrađenim od veoma trajne legure čelika, hroma i molibdena, kao i “super-brušenju” unutrašnjih površina cilindara kako bi se omogućilo mirnije kretanje klipova.

    Foto: Honda

    Foto: Honda

    Motor od 1.597 kubika koristi isti napredni Boschov sistem ubrizgavanja goriva kao i ranije, i sadrži mali, veoma efikasni turbopunjač, sistem EGR (recirkulacija izduvnog gasa) niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje i kovitlanje. Snažna, laka i uska radilica kao i liveni blok motora sasvim su od aluminijuma i sa otvorenim prostorom oko cilindara minimalizuju težinu agregata. Za novi i-DTEC, cilindarskom bloku su pridodata livena rebra kako bi se povećala strukturalna čvrstoća a zahvaljujući tome, smanjene su buka i vibracije.

    Foto: Honda

    Foto: Honda

    Hondin novi 1.6 i-DTEC je jedan od prvih motora koji će biti zvanično testiran postupkom Stvarnih emisija vožnje (RDE) radi validacije NOx i nivoa emisije čestica. Dizel pogonski sklop ima novi sistem NOx skladišnog konvertora (NSC) sa većim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i neodimijuma) koji skladište gas azot-oksida do ciklusa regeneracije. Senzor za čađ precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što produžava trajnost izduvne komponente.

    Foto: Honda

    Foto: Honda

    Agregat 1.6 i-DTEC proizvodi 120 KS pri 4.000 obrtaja u minutu i 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da Civic do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde. Unapređeni motor sklapa se u Hondinoj fabrici u Svindonu, a biće na raspolaganju kako za varijantu sa četvora, tako i sa petora vrata novog Civic modela desete generacije. Devetostepena automatska transmisija dodatno će uvećati opcije pogonskog sklopa modela Civic sredinom 2018. godine, što će biti prva primena na nekom automobilu sa pogonom na dva točka.

    Izvor: PR Honda Srbija

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.6 i-dtec, agregat, civic, dizel, honda, motor, svet