0

Mazda objavila dugoročnu viziju razvoja tehnologije “Održivi Zoom-Zoom 2030”

Mazda je ovih dana najavila SKYACTIV-X, prvi komercijalni benzinski motor na svetu koji će koristiti paljenje kompresijom

Foto: Mazda

Foto: Mazda

Mazda Motor Corporation ovih dana je objavila “Održivi Zoom-Zoom 2030”, novu dugoročnu viziju razvoja tehnologije. Deo nove tehnologije koji će pomoći da se ostvari ova vizija je i motor nove generacije SKYACTIV-X koji će biti predstavljen 2019. godine. SKYACTIV-X će biti prvi komercijalni benzinski motor  na svetu koji će koristiti paljenje kompresijom.

pročitaj još

    U viziji “Održivi Zoom-Zoom” objavljenoj  2007.  godine, kompanija je stremila ka tome da nudi uživanje  u vožnji uz odlične ekološke i sigurnosne karakteristike. U svetlu brzih promena koje se događaju u automobilskoj industriji, nova vizija ima dugoročniji pristup i objašnjava kako će Mazda iskoristiti užitak   u vožnji, osnovnu privlačnost svakog automobila, kako bi rešila probleme povezane sa ekologijom i društvom u celini.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Mazdin pristup u okviru nove vizije sastoji se od velikog broja segmenata, od kojih izdvajamo najvažnije:

    1. proširenje mera za smanjivanje emisije ugljen dioksida iz “well-to-wheel” (od-izvora-do-točka) perspektive uzimajući u obzir emisije gasova za vreme ukupnog životnog ciklusa automobila

    2. počevši od 2019. godine, predstaviti električne automobile i ostale tehnologije električnog pogona u regijama koje koriste visok udeo čiste energije pri proizvodnji električne energije ili ograničiti ponudu određenih automobila sa ciljem smanjenja zagađenja vazduha

    3. razviti više naprednih sigurnosnih tehnologija pod filozofijom Mazda Proactive Safety (Mazdina proaktivna sigurnost) sa ciljem smanjenja broja saobraćajnih nesreća

    4. dodatno poboljšati osnovne temelje sigurnosti, poput ispravnog položaja sedenja, položaja papučica i dobre vidljivosti, te ih standardizovati na svim modelima

    5. promovisati dalju standardizaciju i-ACTIVSENSE naprednih sigurnosnih funkcija koje pomažu vozačima da prepoznaju i procene moguće opasnosti; Izuzevši Japan, gde ove funkcije već postaju standard, postupno raditi na tome da ove tehnologije budu serijska oprema i na drugim tržištima, počevši od 2018. godine

    6. započeti sa testiranjem autonomnih tehnologija vožnje koje se trenutno razvijaju u skladu sa Mazda Co-Pilot konceptom 2020. godine, sa ciljem da sistem postane serijski na svim modelima do 2025. godine

    7. razvijati poboljšani Jinba-ittai osećaj vožnje koji će otključati ljudske potencijale i revitalizovati ih mentalno i fizički

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Ipak, najveća i najinteresantnija novina jeste implementacija SKYACTIV-X motora sledeće generacije:

    1. SKYACTIV-X je prvi komercijalni motor na svetu koji koristi paljenje kompresijom u kojem se mešavina goriva i vazduha pali spontano kada je klip sabija u cilindru

    2. Mazdin sopstveni metod sagorevanja nazvan Spark Controlled Compression Ignition (varnicom kontrolisano paljenje kompresijom) savlađuje dve prepreke koje su sprečavale komercijalizaciju kompresionog paljenja kod benzinskih motora: maksimiziranje zone u kojoj je moguće kompresiono paljenje i postizanje glatkog prelaza između kompresionog paljenja i paljenja varnicom

    3. ovaj novi motor sa unutrašnjim sagorevanjem kombinuje prednosti benzinskih i dizel motora kako bi postigao odlične ekološke karakteristike, snagu i mogućnosti ubrzanja

    4. kompresiono paljenje u kombinaciji sa ugrađenim kompresorom za poboljšanje efikasnosti omogućvaju odličnu odzivnost i povećanje obrtnog momenta za 10 do 30 odsto u odnosu na aktuelne SKYACTIV-G benzinske motore

    5. kompresiono paljenje omogućava sagorevanje super-siromašne smeše što povećava efikasnost motora za 20 do 30 procenata u odnosu na aktuelne SKYACTIV-G, odnosno 35 do 45 % u odnosu na Mazdine benzince iste zapremine iz 2008. godine. SKYACTIV-X omogućava jednaku ili čak nižu potrošnju goriva u odnosu na najnovije SKYACTIV-D dizel motore

    6. sa visokom efikasnošću kroz širok raspon broja obrtaja i opterećenja motora, agregat omogućava mnogo veću fleksibilnost pri izboru stepeni prenosa, što istovremeno omogućava vrhunsku ekonomičnost i odlične performanse

    Sa svim ovim, Mazda se nada da će pomoći da se stvori budućnost u kojoj ljudi, planeta Zemlja i društvo mogu da postoje zajedno sa automobilima, obogaćujući ljudske živote posedovanjem automobila koji promoviše vožnju, te da postane marka sa kojom su kupci snažno emotivno vezani.

    Izvor: PR Mazda Srbija

    chats-viber-ts

    Tagovi: mazda, skyactiv-x, strategija, svet, zoom-zoom