0

TRADICIJA DUGA 33 GODINE: Opel Insignia GSi

Opelova GSi oznaka za sobom ima više od tri decenije tradicije, a najnoviji automobil koji je ponosno nosi jeste nova generacija modela Insignia

Foto: Opel

Foto: Opel

Završna podešavanja modela Insignia GSi obavljena su na legendarnoj stazi Nurburgring, a u Eifel planinama Opel vodi test centar za usavršavanje sportskih automobila. Opelovi inženjeri su razvili potpuno novo oslanjanje za GSi – kraće opruge “spuštaju” model GSi za 10 milimetara, a specijalni sportski amortizeri redukuju pomeranje karoserije na minimum. Moćne četvoroklipne Brembo kočnice i direktno upravljanje su naknadno usavršeni.

pročitaj još

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Opel Insignisa GSi je standardno opremljena i Mechatronic FlexRide šasijom. Ovaj sistem u deliću sekunde prilagođava rad amortizera i upravljanja, a kontrolna jedinica takođe menja parametre rada komande “gasa” i prilagođava trenutak promene stepena prenosa osmostepenog automatskog menjača. Vozač može da bira između Standard, Tour i Sport vozačkog moda. U skladu sa odabranim režimom vožnje, upravljanje i odziv na komandu “gasa” mogu da budu još direktniji. Ekskluzivno u modelu GSi nudi se i Competition mod, koji se aktivira ESP prekidačem. Dupli pritisak na njega omogućava najiskusnijim vozačima da isključe kontrolu proklizavanja, što omogućava postizanje rekordnih vremena na trkačkoj stazi.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Sportsko oslanjanje, razvijeno u kombinaciji sa Michelin Pilot Sport 4 S pneumaticima i veliki točkovi prečnika 20 inča, omogućavaju trkački nivo prijanjanja za asfalt. Veliki doprinos savršenim voznim karakteristikama daje i pogon na sva četiri točka sa raspodelom obrtnog momenta kao standardnom opremom, što je izuzetak u segmentu. Klasični zadnji diferencijal je zamenjen sa dve spojnice, koje upravljaju okretanjem svakog zadnjeg točka ponaosob u deliću sekunde, zavisno od situacije. Neprijatno podupravljanje, kada prednji točkovi klize ka spoljašnjoj strani krivine, na taj način je kod modela Insignia GSi, takoreći eliminisano.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Ovaj sportski sedan je pokretan impresivnim benzinskim turbo motorom koji kombinuje nisku potrošnju i visoke performanse. Snažni dvolitarski turbo motor oslobađa 260 konjskih snaga i moćan obrtni moment od 400 Nm. Potrošnja je zadržana u veoma prihvatljivim granicama – 11,2 litra u gradskim uslovima, 7,1 litara van grada, odnosno 8,6 litara u kombinovanom ciklusu. Četvorocilindarski motor je “uparen” sa potpuno novom automatskom transimisijom sa osam stepeni prenosa, a vozaču je omogućeno da stepene prenosa menja i uz pomoć polugica kod upravljača. Pored dvolitarskog benzinskog motora, GSi će se nuditi i sa snažnim novim turbo dizel motorom.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Sportski karakter modela Insignia GSi se savršeno dopunjuje dizajnerskim elementima i opremom. Na vrhu liste nalaze se nova sportska sedišta razvijena u Opelu, a koja obezbeđuju povećanu bočnu podršku, ali i komoditet primeren za duga putovanja. Baš kao i komforna Insignia Grand Sport, sedišta modela GSi nude ventilaciju, grejanje i masažere. Kupac može da bira dve kombinacije kožnih presvlaka, a u svakoj verziji sedišta su dekorisana GSi logom.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Isti logo ukrašava i zadnji deo automobila, na kojem se nalazi i spojler neophodan za poboljšanje stabilnosti pri visokim brzinama. Donji deo zadnjeg odbojnika podseća na difuzore trkačkih automobila, a upadljiva su i dva hromirana završetka izduvnog sistema. Hromom su ukrašeni i otvori za vazduh pozicionirani ispred prednjih točkova. Sportski detalji su vidljivi i u kabini. Obruč kožom opšivenog upravljača je zaravnjen u donjem delu, nožne komande su izrađene od aluminijuma, dok je “nebo” crne boje.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Insignia GSi nastavlja tradiciju Opelovih sportskih automobila sa oznakom GSi. Prvi model sa ovom oznakom bila je Manta GSi, kao i Kadett GSi (115 KS iz 1.8 motora) iz 1984. godine. Samo četiri godine kasnije, 2.0 DOHC 16-ventilski motor u modelu Kadett GSi 16V raspolagao je sa 150 konjskih snaga. Prva Astra je bila pokretana ovim motorom, a 1993. godine ponuđena je alternativa u vidu 1.8 motora od 125 KS, u modelu Astra GSi. Predstavljeno je i više generacija modela Corsa u sportskom GSi izdanju, prva je bila Corsa A iz 1988. godine koju je pokretao motor od 100 konjskih snaga. Ponuda je zaključena avgusta 2012. godine modelom Corsa D.

    Nova Opel Insignia GSi će imati svetsku premijeru na Salonu automobila u Frankfurtu, koji se održava od 14. do 24. septembra.

    Izvor: PR Opel Srbija

    chats-viber-ts

    Tagovi: gsi, insignia, opel, sport, tradicija