0

KOREJSKA TRKALICA: Hyundai i30N

Da Hyundai zaista ima ozbiljne sportske aspiracije i pored veoma uspešnog nastupa u WRC šampionatu, potvrđuje i najnoviji model – hot hatch i30N koji se može pohvaliti sa 275 “konja”!

Foto: Hyundai

Foto: Hyundai

Hyundai je juče, pored premijernog prikazivanja modela i30 u tzv. Fastback izdanju, i zvanično predstavio svoj sportski automobil, tzv. hot-hatch i30N, koji se u prodaji očekuje krajem ove godine, po ceni od oko 30.000 evra.

pročitaj još

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Sportska i30N verzija spolja se od “običnog” i30 razlikuje pre svega po agresivnijem nastupu, koji čine veći usisnici za vazduh, prednji spliter, “repni” spojler, difuzor vazduha pozadi kao i nešto drugačija maska hladnjaka. Naravno, tu je i neizbežna “N” oznaka na nekoliko mesta na vozilu…

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Automobil je tek nešto niži u odnosu na standardni model (za svega 4 milimetra), a “kotrlja” se na serijskim točkovima od 18 inča, dok su točkovi od 19 cola opcioni.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Osnovni i30N pokreće 2,0-litarski T-GDI turbo benzinac od 250 konja, koji do 100 km/h stiže za 6,4 sekunde. Opcioni Performance paket kupcima nudi 275 “konja”, uz pomoću koji se do “stotke” stiže za 6,1 sekundi, čime je i30N ujedno i najbrži automobil južnokorejskog proizvođača trenutno u ponudi.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Vozaču su na raspolaganju pet režima rada – Eco, Normal, Sport, Sport N i N Custom, kojima se istovremeno menja i tvrdoća oslanjanja, odziv motora, ali i zvuk izduvnog sistema. U poslednjem, N Custom modu, moguće je podesiti automobil po svom nahođenju, što će reći da se može voziti i u najudobnijem trimu oslanjanja, uz “najagresivniji” odziv motora i izduvnog sistema.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Ono što je takođe interesantno naglasiti jeste da i30N poseduje i tzv. rev-match sistem, odnosno automatsko dodavanje međugasa prilikom prebacivanja u niži stepen prenosa kod manuelnog menjača, opciju koju je uveo još Nissan 370Z, a uz to, vozaču je na raspolaganju i tzv. Launch Control.

    Foto: Hyundai

    Foto: Hyundai

    Model i30N će se proizvoditi u češkoj fabrici Nošovice, koju je TopSpeed imao priliku nedavno da poseti, a reportažu o njoj imali ste priliku da čitate juče na našem sajtu…

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: hot hatch, hyundai, i30n, noviteti, turbo