3

SVEMIRSKA KRSTARICA: Predstavljen novi Audi A8 (VIDEO)

Na specijalnom događaju u Barseloni, Audi je upravo predstavio novu generaciju modela A8, koja se može pohvaliti brojnim tehnološkim dostignućima, između kojih je i sistem autonomne vožnje Traffic Jam Pilot

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

Audi je, kao što smo i najavili pre par dana, danas i zvanično predstavio novu generaciju svog najluksuznijeg modela – limuzine A8, i to na događaju specijalno organizovanom u Barseloni.

pročitaj još

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Baziran na unapređenoj MLB platformi, novi A8 (interne oznake D5), predstavlja pravo tehnološko čudo, omogućavajući čak i autonomnu vožnju putem Traffic Jam Pilot sistema.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    U pitanju je kompleksan sistem koji koristi kamere, radarske i ultrazvučne senzore, kao i laserski skener, kako bi u gradskim saobraćajnim gužvama, do brzine od 50 km/h, u potpunosti zamenio vozača.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Drugim rečima, ne samo da je automatika od vozača preuzela ulogu startovanja, ubrzavanja i kočenja, već je i upravljanje sada u potpunosti pod kontrolom računarskih sistema.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    U odnosu na svog prethodnika, novi A8 je narastao 37 mm u dužinu, na ukupnih 5172 milimetra, nešto je uži (za 4 mm), ali je i neznatno viši (za 13 mm) sa 1475 milimetara.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Kao i do sada, biće ponuđene dve verzije međuosovinskog rastojanja, od 2998 i 3128 mm, što je za 6 milimetara više u odnosu na prethodnu generaciju.

    Unutar kabine, pored digitalne instrumentacije i tzv. Virtual Cockpit, tu je i unapređeni MMI sistem sa dva odvojena displeja – jedan dijagonale 10,1 inč, dok je drugi nešto manji, od 8,6 inča.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Tu je i druga generacija informaciono-zabavnog sistema koja koristi nVidia četvorojezgarni procesor, a prema tvrdnjama, brža je u odnosu na prvu čak 50 puta!

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Kada je reč o motorizaciji, za sada su ponuđeni V6 motori – turbo benzinski 3.0 TFSI od 340 KS i 500 Nm, kao i turbo dizel od 286 KS i 600 Nm. Naredne godine ponudu će obogatiti dva V8 agregata, dizel od 435 „konja“ i benzinac od 460 KS.

    Foto: Audi

    Foto: Audi

    Ipak, „perjanicu“ ponude činiće W12 agregat od 6,0 litara koji raspolaže sa 585 konjskih snaga i 800 Nm obrtnog momenta. Uz sve motore standardno se isporučuje 8-stepeni automatski menjač, kao i quattro pogono na sva četiri točka.

    Cena novog A8 startuje od 90.600 evra za standardnu verziju, odnosno 94.100 evra za A8 L, što je u proseku oko 7.000 evra više u odnosu na prethodnu generaciju.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a8, audi, noviteti, quattro, traffic jam pilot
    Popularni komentari
    • V
      VP

      Dao bi godinu dana zivota za nedelju dana sa ovom osmicom,a nekome ce biti svakodnevnica..

    • I
      Ilija

      Auto industrija je sarena laza..stavljaju tablete u suto i to je tehnologija, a onda izadjete na cestu sa njim u ubije vas kamion..zasto se ne radi na tome da auto pri 100km /h bude bezbedan da se zabije u. barijeru ili sudari sa drugim autom,a da kabina ostane kao kapsula…i putnici zivi…ebes tablete i gluposti…

    • I
      Ilija

      Sve napravise samo 150 godina brisaci isti..kako niko ne rijesi taj problem da recimo nema konvencionalnih brisaca nego da neki zastitnini vazdusni sloj ne dozvoljava kisi da padne na sajbu…da je osmah ispari i sl…a ovo sto stave u, auto 3 tableta to je tehnologija it nije auto…pa moras kopat po tabletu da klimu podesis….a autonomna voznja vec ugradjena u tesli i na vecim brzinama…ma eto nista novo…dizajn isti…