0

EKSKLUZIVNO Renault Megane RS: Nestrpljenje u publici!

Renault je uoči jubilarne 75. VN Monaka nastavio sa “oživljavanjem” svoje sportske tradicije i obeležavanjem 40 godina svog prisustva u F1. Pre nego što su čuvenom stazom prodefilovali veterani Jean-Pierre Jabouille i Alain Prost u bolidima u kojima su nekada pobeđivali, na stazi se pojavila najnovija generacija modela Megane RS, za čijim je upravljačem bio Nico Hulkenberg

Foto: Slavko Jelovec

Foto: Slavko Jelovec

Renault nije mogao da dočeka Salon automobila u Frankfurtu, pa je u sklopu obeležavanja značajnog jubileja, kao što je 40 godina prisutva u F1, pretpremijerno predstavio deo svojih planova za budućnost. Naime, uoči ovogodišnje VN Monaka, inače 75. trke na čuvenoj stazi, prikazan je model Megane RS, i to na manje-više uobičajen način, u duhu odeljenja Renault Sport.

pročitaj još

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    “Mislim da nismo mogli da izaberemo bolji trenutak za ovako nešto… U godini kada Renault obeležava četiri decenije prisustva u najelitnijem sportskom takmičenju i nekoliko meseci pre zvanične promocije, odlučili smo da prikažemo naš adut u kompaktnoj hot-hach klasi, Megane RS, najnovije generacije. Kao što vidite, automobil je još uvek u fazi razvoja, ali prepoznatljivi Renault Sport DNK je tu. Poštujući želje naših kupaca učinili smo ga još više sportskim”, rekao je okupljenim novinarima Partice Ratti, izvršni direktor Renault Sports Cars.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Inače, model Renault Megane RS se nalazi na tržištu od 2004. godine, a nastao je na osnovi druge generacije modela Megane. Ova sportska verzija doživela je veliku popularnost, možda ne toliko zbog „brojki na papiru“, iako je već tada raspolagala sa 225 KS, već pre svega zbog odličnih voznih karakteristika kojima se tada retko ko mogao pohvaliti. Dalja evolucija donela je specijalnu verziju RS 230 F1 R26 koja je širom sveta proglašena za jedan od najboljih “hot hatch” automobila tog vremena, a njena još ekstremnija verzija R26.R bila je dodatno olakšana za 123 kg, zahvaljujući bočnim i zadnjim staklima od pleksiglasa, haubi od ugljeničnih vlakana, odsustvu zadnjih sedišta, itd.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Zatim je na red stigla druga RS generacija, bazirana na Meganu III, tj. modelu treće generacije koji je dobio još snažniji dvolitarski turbo benzinac od 250 „konja“. Renault je ponudio i nešto „oštriju“ Cup verziju, sa krućom šasijom i oslanjanjem, „šper“ diferencijalom i manjom masom, namenjen još zahtevnijim korisnicima. Ubrzo potom, pojavila se još ekstremnija Trophy verzija sa 15 konjskih snaga više, a nakon restilizacije Megane game, stigao je još snažniji agregat od 275 KS. Naravno, tada je takmičenje  za što boljim vremenima na Nurburgringu već uveliko bilo u aktuelno, pa je Renault ponudio i Trophzy-R verziju, 101 kilogram lakšu, sa sportskim, gotovo trkačkim Ohlins amortizerima, kao i Michelin Pilot Cup 2 pneumaticima.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Na stazi u Monaku se pojavio žuto-crni Megane RS treće generacije, koja kao osnovu koristi aktuelni model četvrte generacije Megane. Ovaj novitet iz Renault Sporta je još uvek u fazi razvoja, budući da se njegovo premijerno pojavljivanje očekuje tek na jesen, a u prodaji će se naći u prvom tromesečju 2018. godine, pa je za sada još uvek u maskirnim šarama i obavijen priličnim velom tajne. Samim tim, još se nagađa da li ga pokreće nova generacija dvolitarskog turbo benzinskog motora od nešto preko 300 KS! Renault, naime, još nije objavio tačnu specifikaciju novog modela, niti njegove tehničke karakteristike.

    Foto: Slavko Jelovec

    Foto: Slavko Jelovec

    Prema jednoj verziji, upravo bi motor od 2,0 litra mogao da zameni benzinski od 1,6 litara koji pokreće Clio RS i Megane GT, od kojeg bi preuzeo i šestostepenu EDC transmisiju sa dvostrukim kvačilom, kao i sistem upravljanja na sva četiri točka. Međutim, u Monaku je Megane RS imao automatski EDC menjač i pogon napred, kao i Brembo kočnice i Recaro sportska sedišta…

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Druga verzija izgleda verovatnije, jer bi prema njoj, Renault Sport preneo svoj novi četvorocilindarski benzinski turbo-motor od 1.8 litara, koji već pokreće model Alpine A110 i trenutno raspolaže sa 249 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz tretman inženjera Renault Sporta, njegova snaga bi lako mogla da prevaziđe obećanih 300 KS.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    U svakom slučaju, leto će brzo proći i 12. septembra, na Salonu automobila u Frankfurtu, priča o novoj generaciji modela Megane RS biće potpuna. Do tada, Renault je nastavio sa proslavom svog jubileja – 40 godina u F1. Tim povodom, na ulicama Monte Karla pojavili su se nekadašnji asovi fabričke ekipe, Francuzi Jean-Pierre Jabouille i Alan Prost u bolidima Renault RS01 i RE40 sa kojima su se takmičili 1977. odnosno 1983. godine. A njima se u jednom trenutku, na stazi priključio Nemac Nico Hulkenberg, aktuelni vozač Renault F1 tima, sa modelom Megane RS. Dakle, pretpremijera je uspela, a poruka je shvaćena!

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    ekskluzivno iz Monaka,
    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: grand prix, megane rs, monaco, monte carlo, nico hulkenberg, renault sport, svet