1

NAJSJAJNIJA OD SVIH ZVEZDA: Porsche 911 GT2 RS

Porsche je sa novim 911 GT2 RS zasenio sve novitete na čuvenom “Festivalu brzine” u Goodwoodu, a kako i ne bi, kada je reč o najsnažnijem i najbržem “elferu”, “hardcore” civilnom modelu sa trkačkom šasijom, impresivnih 700 konjskih snaga i pogonom na zadnje točkove

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ono što su duže vreme iščekivali ljubitelji ekstremnih dostignuća na točkovima, a naročito poklonici Porscheovih kreacija, dogodilo se u svojevrsnom “hramu brzine”. Sportski proizvođač iz Štutgarta je odabrao “Festival brzine” u Goodwoodu kako bi svetu prikazao najnoviji specijalitet – ekstremnu verziju 911-ice sa oznakom 911 GT2 RS. Reč je o najsnažnijem i najbržem “elferu”, civilnoj 911-ici koja dolazi na trkačkoj šasiji i izgledom potencira da je stvorena, pre svega, za uživanje na stazi.

pročitaj još

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Novitet je toliko “spušten” da deluje kao slepljen za asfalt, sa dominantnim usisnicima za vazduh i velikim, visoko uzdignutim repnim stabilizatorom. Kako bi masa bila svedena na najmanju moguću meru (1.470 kg sa punim rezervoarom), mnoge komponente na karoseriji, poput kućišta retrovizora, usisnika za vazduh oko točkova i delova na zadnjem delu, izrađeni su od posebnih, ultralakih materijala i plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP).

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Uz to, specijalni izduvni sistem od titanijuma je lakši za 7 kg od onog u modelu 911 Turbo. I to nije sve, jer je opciono predviđen i Weissach paket koji smanjuje masu za dodatnih 30 kilograma zahvaljujući sveobuhvatnijoj primeni CFRP i titanijuma, na samoj karoseriji, delovima oslanjanja, ali i u kokpitu. Krov i anti-rol barovi su od karbona, dok su točkovi od magnezijuma, “obuveni” u pneumatike dimenzija 265/35 ZR 20 napred i 325/35 ZR 21 nazad.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    “Srce” vrhunskog 911 GT2 RS predstavlja 3,8-litarski bokser sa turbo punjenjem i impresivnih 700 KS, što je za 80 KS više od prethodnog modela koji je za pogon koristio 3,6-litarski motor. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 2,8 sekunde i maksimalnom brzinom od 340 km/h, ovaj civilni trkač iz Štutgarta nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Kako bi postigao vanserijske performanse, motor je dobio veće turbo punjače, kao i efikasniji sistem za hlađenje. Snaga se, preko sedmostepenog PDK automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom, prenosi na zadnje točkove. Iako je odbacio pogon na sva četiri točka, 911 GT2 RS je zadržao sistem upravljanja na obe osovine po uzoru na 911 Turbo.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Kokpit je projektovan u tipično sportskom stilu, sa trkačkim sedištima tzv. “kadicama” iza kojih se umesto dodatna dva sedišta nalazi zaštitni “kavez”. Površine u unutrašnjosti su presvučene kombinacijom kože, alkantare i detalja u karbonskom “finišu”. Da enterijer nije spartanski “ogoljen”, potvrđuje centralna konzola sa sistemom za upravljanje komunikacijom (multimedija, navigacija…) dok Porscheova aplikacija omogućava detaljno snimanje, prebacivanje i analizu podataka na pametnom telefonu.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    U sklopu dodatne opreme će dolaziti Sport Chrono sa analognim i digitalnim prtikazom postignutog vremena po krugovima. Prodaja počinje nešto kasnije u toku godine, a već je poznata i cena – Porsche 911 GT2 RS će u Nemačkoj koštati 285.220 evra, sa uračunatim porezom.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: gt2 rs, noviteti, porsche 911, turbo, Weissach
    Popularni komentari
    • M
      Mitar

      Top auto