0

DOLAZAK U VIŠU KLASU: BMW Serija 6 Gran Turismo

BMW je predstavio naslednika aktuelne Serije 5 Gran Turismo, koji nosi istu oznaku, ali se sada nalazi u klasi iznad, odnosno u okviru Serije 6

Foto: BMW

Foto: BMW

Da Gran Turismo (GT) karoserijska verzija, kao koncept koji je BMW uveo pre nekoliko godina na Seriji 5 ipak daje prodajne rezultate, potvrdila je činjenica da je GT verziju dobila i Serija 3, pa ako detaljnije analiziramo, donekle čak i Serija 4, u vidu Gran Coupe modela sa četvoro vrata, iako je “četvorka” koncipirana pre svega kao klasični kupe.

pročitaj još

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Danas, BMW potvrđuje dalji razvoj Gran Turismo koncepta predstavljanjem Serije 6 GT, koja će svoj zvanični debi imati na Salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. Ako se stvari banalizuju, može se reći i da je novi model, zapravo, redizajnirana Serija 5 GT, sa atraktivnijim eksterijerom, prostranijom kabinom i većim prtljažnim prostorom.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    No, predstavljanjem Serije 6 GT, BMW se sprema na znatno veće “pretumbacije” u postojećoj gami jer prema nekim najavama, u skorijoj budućnosti namerava da Coupe, Cabriolet i Gran Coupe verziju aktuelne Serije 6 “ugasi” i polako ih “preseli” u klasu nove Serije 8, dok će Gran Turismo ostati kao glavni predstavnik “šestice”.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Kao što se može i očekivati, Serija 6 GT je “pozajmila” dosta toga od nove Serije 7 i Serije 5, a bazirana je na najnovijoj CLAR (Cluster Architecture) platformi, uz identično međuosovinsko rastojanje od 3070 mm kao kod Serije 5 GT, a pomenuta platforma je donela uštedu u masi od oko 150 kilograma u odnosu na Seriju 5 GT, uz istovremeno poboljšanje voznih karakteristika.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    U odnosu na svog najbližeg “rođaka”, Serija 6 GT je nešto niža (za 21 mm), ali i 87 milimetara duža. Velika peta vrata pružaju mogućnost utovara i kabastijeg prtljaga, a sama zapremina je za 110 litara veća nego kod Serije 5 GT (ukupno 610 l).

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Na startu, BMW je pripremio tri pogonske jedinice za novi model. Osnovni je 630i GT kojeg pokreće 2,0-litarski turbo benzinac od 258 “konja” i 400 Nm. Snažniji benzinac jeste 640i GT ispod čije se haube nalazi 3,0-litarski redni turbo šestocilindraš od 340 KS i 450 Nm. Trenutno jedini dizel u ponudi jeste 630d kojeg pokreće 3,0-litarski redni “šestak”, ukupne snage 265 “konja”, sa impresivnih 620 Nm obrtnog momenta.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Uz sve modele standardno se isporučuje 8-stepeni automatski menjač, s tim da verzija 630i GT poseduje pogon isključivo na zadnjim točkovima dok oba šestocilindarska agregata pružaju opciju i xDrive pogona na sva četiri točka. Sledeće godine se najavljuje model 620d Gran Turismo koji će posedovati 2,0-litarski turbo dizel od 190 “konja”, a veoma je izvesna i sportska M550i xDrive Gran Turismo verzija.

    Foto: BMW

    Foto: BMW

    Cene startuju od 62.300 evra za 630i GT, verzija 640i GT košta 68.100 evra (70.700 evra za xDrive verziju), dok je za dizel 630d potrebno izdvojiti 66.900 evra (69.500 evra za xDrive).

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: bmw, gran turismo, gt, noviteti, serija 6, xdrive