3

STIGAO I KOD NAS: Novi Peugeot 3008 debitovao u Srbiji

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Novi Peugeot 3008 je od samog starta izazvao veliko interesovanje u automobilskom svetu i već na samom početku prodaje, ostvaruje izuzetne rezultate u C SUV segmentu, koji godinama beleži konstantan rast na svim kontinentima. Bilo da je reč o PEUGEOT i-cockpit enterijeru poslednje generacije, izuzetno inspirisanom dizajnu ili visokotehnološkoj opremi, Peugeot 3008 se već pozicionirao kao lider segmenta u Evropi. Suštinska promena u odnosu na model pethodne generacije je prelazak iz MPV segmenta u klasičan krosover.

Novi krosover sa znakom lava postavljen je na EMP2 mehaničku platformu grupacije PSA, koja je lakša za oko 100 kg, a automobil je duži za 8,5 cm u odnosu na prvu generaciju sa ukupnom dužinom od 4,45 metara. Širina vozila gotovo je ista kao kod prethodnika dok je odstojanje od tla 22 cm, kako bi automobil mogao da zadovolji potrebe terenske vožnje.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Međuosovinsko rastojanje poraslo je za 62 mm i sada iznosi 2.675 mm, pa će putnici, naročito oni koji sede pozadi, uživati u većem komforu, kako u nivou kolena, tako i prostoru za glavu jer je on viši za 36 mm. Sa promenom dimenzija i dizajna spoljašnjosti, došlo je i do promena kapacitet prtljažnika. Zapremina “gepeka” iznosi 520 litara, što je za 90 litara više u poređenju sa prvom generacijom modela 3008. Sa obaranjem zadnjih sedišta dobija se čak 1.580 litara.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Na prvi pogled, 3008 nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Spreda, vertikalna agresivna maska, uokvirena zanimljivim formama odbojnika i atraktivnim LED svetlima. Na bokovima su dve elegantne lajsne koje zajedno sa dominatnim točkovima ovaj SUV čine dodatno kompaktnim. Za još originalniji utisak zaslužan je zadnji deo sa tri nezavisna bloka na crnoj podlozi.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Sa novim i-cockpitom, Peugeot je okrenuo novu stranicu standarda enterijera i dokazao da je novi model kreiran pre svega sa ciljem da pruži vozaču jedinstven užitak i okruženje koje će mu omogućiti da ima maksimalnu koncentraciju tokom putovanja. Sa originalnim dizajnom novog kokpita i sa visokim kvalitetom materijala Peugeot je zakoračio ka premijum segmentu.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Najveća novina je uvođenje velikog digitalnog displeja od 12,3 inča umesto klasičnih analognih instrumenata. Izgled ekrana je futurističnog dizajna i moguće ga je prilagoditi kako ukusima , tako i potrebama vozača. Druga značajna promena je pomeranje touchscreena multimedijalnog sistema na vrh centralne konzole, iznad središnjih ventilacionih otvora, ispod koga se nalazi 6 aluminijumskih prekidača koji pružaju direktan pristup najvažnijim funkcijama: radio, klima uređaj, navigacija, osnovni parametri vozila, telefon i mobilne aplikacije.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Takođe, novi volan je “zasečen“ na dva mesta omogućavajući bolju vidljivost instrument table kao i više prostora za noge vozača, a pri tome stiče utisak da sedi u kupeu uz agilnost koja do sada nije viđena u ovom segmentu. Pored već viđenog Grip Control sistema novitet je sistem HADC (Hill Assist Descent Control), kreiran da vozača izvuče iz delikatnih situacija. Reč je o novom sistemu na koji je Peugeot položio licencu, a koji omogućava da pri veoma maloj brzini (3 km/h), savladate uzbrdicu i do 45°, bez učešća vozača. Dovoljno je da vozač samo drži upravljač, odnosno da po silasku pritisne taster kojim se brzina automatski ograničava na 10 km/h. Na taj način će silazak niz klizave puteve biti značajno bezbedniji.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kada su u pitanju agregati, u ponudi su nagrađivani Puretech benzinski motori kao i Blue HDi dizel motori. Za ljubitelje benzinaca na raspolaganju su 1.2 turbo Puretech motor od 130 KS (dve godine za redom dobitnik nagrade Engine of the Year), kao i 1.6 THP sa 165 KS, “uparen” sa automatskim i manuelnim menjačem. Blue HDi motori imaju tri predstavnika: 1.6 HDi sa 120 KS sa manuelnim i automatskim menjačem, dok dvolitarski motori dolaze u verzijama od 150 i 180 konjskih snaga.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Sa Puretech benzinskim turbo motorom od 130 ks u Access paketu opreme, novi krosover košta 20.990 evra. Navedeni nivo opreme uključuje: klima uređaj, LED dnevna svetla, i-cockpit sa digitalnom instrument tablom od 12,3”, električnu parking kočnicu, električne podizače prednjih i zadnjih stakala, tempomat, multifinkcionalni kožni volan, ručice i retrovizorе u boji vozila…

Izvor: PR Euroimpex Autogroup

chats-viber-ts

Tagovi: crossover, domaće, hdi, krosover, Peugeot 3008, puretech, suv
Popularni komentari
  • B
    Bizon

    Sad ce komentari vlasnika vozila starih 50 godina kako je ovaj pezo extra.. Kakav je auto vidi se kad mu zatvoris vrata, cuje se ono plong da se najezis.