3

GOSPODAR ZELENOG PAKLA: VW Golf GTI Clubsport S

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Volkswagen je svoje brojne fanove, a posebno fanove Golfa GTI, nedavno obradovao postavivši veoma značajan rekord. Model Golf GTI Clubsport S je sada sa vremenom 07:49:21 i zvanično najbrži serijski automobil sa prednjim pogonom na čuvenom Nurburgringu. Pored ovog podatka, Clubsport S se može pohvaliti time i da je sa motorom od 310 “konja”, najsnažniji Golf GTI u istoriji, kao i da će biti proizveden u samo 400 primeraka.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Ipak, iza ovih podataka se kriju neke mnogo interesantnije činjenice. U pitanju je automobil koji je moguće voziti u otvorenom saobraćaju, ali je maksimalno prilagođen uslovima koji vladaju na stazi. Kako bi masa bila svedena na minimum, svih 400 primeraka će biti proizvedeno u verziji sa dvoja vrata, a svi će biti opremljeni i manuelnim menjačima, što takođe smanjuje „kilažu“.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Akumulator je zamenjen manjim, a u ovom automobilu su višak bili i zvučnoizolujući materijali. Svi modeli imaju dva trkačka sedišta, zadnja klupa je takođe bila višak, dok je prtljažni prostor oslobođen dodataka poput police koja kreira praktično dvostruko dno. Kazaljka na vagi se na kraju zaustavila na 1.285 kilograma, što u kombinaciji sa snagom motora znači da na svaki konjsku snagu dolazi 4,15 kilograma. Sve to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,8 sekundi.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Naravno, kao kod svakog trkača, brzina na stazi se ne krije u ubrzanju do „stotke“ te  Clubsport S ima daleko značajnije adute. Klasične kočione pločice na prednjim i zadnjim točkovima su zamenjene pločicama koje bolje funkcionišu tek kada se dobro zagreju, dok su na točkovima montirani Michelin Sport Cup 2 pneumatici, koji spadaju u klasi polu-slikova, odnosno imaju karakteristike trkačkih „guma“, ali i „šaru“ kako bi automobil mogao da učestvuje u otvorenom saobraćaju i kako bi bio upravljiv tokom vožnje po kiši.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Ono što će se kupcima posebno dopasti je mogućnost setovanja rada oslanjanja, motora i upravljača. Dostupni su modovi Comfort, Normal, Race i Individual, kao i jedan presedan – Nurburgring mod! Kod ovog režima, svi prametri su podešeni tako da se na ovoj čuvenoj stazi, poznatoj još i kao „Zeleni pakao“, ostvare što bolje performanse.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Motor je ojačan po ugledu na trkački Golf GTI TCR, koji raspolaže sa 330 KS i 410 Nm. Snaga je kod serijskog Clubsporta S nešto manja, kao i obrtni moment, s tim da je dostupan u opsegu od 1.700 do 5.300 obrtaja. Izmene na motoru su uslovile ugradnju većeg izduvnog sistema, pa je prečnik izduvne cevi povećan sa 55 na 65 milimetara. Zbog velike snage koja se prenosi samo na prednju osovinu, bila je neophodna i ugradnja blokade diferencijala, ali varijabilnog tipa kako ne bi bilo negativnog uticaja na upravljivost.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Kako bi iskusniji vozači mogli iz automobila da izvuku apsolutni maksimum, na centralnoj konzoli se nalazi ESC Sport taster. Pritiskom na njega, ESC (Electronic Stability Control) sistem prelazi u sportski režim rada, odnosno, dopušta agresivniju vožnju budući da kasnije „interveniše“. Ako se prekidač drži pritisnut duže od tri sekunde, ESC se potpuno isključuje, a tada je sve u rukama vozača.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: clubsport, golf, gti, nurburgring nordschleife, volkswagen, vw
Popularni komentari
  • G
    Grožđije

    Ma kad je golf bio auto…

  • T
    The Spatula

    Ostade li sta u njemu? Ima li bar koklica da sedne suvozac? Ali camova, posto je bukova teska.

  • D
    Dule

    Civic type r je kompletan sa 5 vrata i full full opremom, ovo sto wv radi je sprdnja.