5

PUTEM SVILE: Rolls-Royce Phantom II Serenity

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

“Uzmi najbolje što postoji i učini ga još boljim!” U najkraćem, to je bila filozofija koju su sledili Rolls-Royceovi tehničari, ili je možda preciznije reći umetnici, kada su kreirali unikatni model Serenity. U pitanju je automobil proizveden u samo jednom primerku, čija namena nije da donese zaradu prodajom, već da predstavi jedno sasvim drugačije viđenje luksuza od onog na koje smo navikli, čak kada je i sam Rolls-Royce u pitanju, a inspiracija je uglavnom potekla sa Istoka.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Nekako se danas, u automobilskoj industriji, podrazumeva da vrhunac luksuza, kada je uređenje enterijera u pitanu, predstavlja kvalitetna koža. Stručnjaci iz Rolls-Royce ovaj fenomen lepo objašnjavaju. Koža se, naime, koristila davno, još dok su kočije, a kasnije i prvi automobili bili “otvoreni”. Ona je kao izdržljiv, prirodan materijal, predstavljala logičan izbor materijala koji je obezbeđivao kvalitet i dugovečnost.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Vremenom su automobili postali “zatvoreni”, a savremena tehnologija je ponudila kvalitetne jeftine materijale, dok je koža postala stvar luksuza, iako u modernom automobilu, ovakav izdržljiv materijal možda više i nije neophodan. Pri izradi modela Serenity, u Goodwoodu su se okrenuli na sasvim drugu stranu – ka Istoku.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Vekovima je u istočnjačkim i orijentalnim civilizacijama, simbol luksuza bila svila. Ovaj materijal je uvek bio rezervisan za kraljevske porodice, kao i sve one koji su hteli da pokažu svoj materijalni status. Naravno, za izradu Serenity verzije odabrana je najbolja moguća svila. Sirovi materijal je nabavljen u kineskom gradu Suzhou, koji je vekovima poznat po proizvodnji najkvalitetnije svile.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Materijal su u nežnu, zelenkastu nijansu ručno ofarbali kineski majstori i poslali je put Velike Britanije. Tek u Eseksu je pristupljeno tkanju platna od sirovine pristigle iz Kine, a i za taj posao je zadužena vrhunska zanatska radionica. Napravljeno je samo deset metara platna, koliko je bilo potrebno da se obloži unutrašnjost Phantoma.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Želja dizajnera je bila da se pored same svile, “miris” Orijenta oseti na još neki način. Izbor je pao na cvetne motive inspirisane orijentalnim kraljevskim palatama i baštama, a i za ovaj posao su angažovani vrhunski umetnici, jer je svilu bilo neophodno ručno oslikati. Po rečima predstavnika kompanije iz Goodwooda, to je bio ujedno i najzahtevniji do posla, jer on nema veze sa zanatskom ili inženjerskom preciznošću.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

U pitanju je umetnost, tako da kada je ovaj deo izrade Serenity u pitanju, nisu postojali nikakvi rokovi, a krajnji rezultat je više nego impresivan. Neko će možda reći da uređenje ovog Phantoma balansira između umetnosti i kiča, ali ako se uzme u obzir da je reč o samo jednom primerku, koji više predstavlja eksponat nego prevozno sredstvo, utisak je prilično pozitivan. Pored svile, upotrebljeni su još neki egzotični materijali inspirisani Orijentom, poput dimljenog trešnjinog drveta.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Posebna pažnja je posvećena karoseriji. Ona je, takođe, nežnih boja sa specijalnim “perla” efektom, a po rečima britanskih inženjera, u pitanju je najskuplji lakirerski posao ikada obavljen u Gooddwoodu. Pored vidljive cvetne ornamentike, cenu lakiranja karoserije su podigle i izuzetno skupe metode ručnog poliranja, čime je zaokružen kraljevski imidž ovog vanserijskog Phantoma.

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Danilo Jojić/TopSpeed

PRATITE NAS NA VIBERU!

Tagovi: goodwood, koža, limuzina, luksuz, phantom, rolls-royce, serenity, svila
Popularni komentari
  • M
    Mercedes

    Volim modernije stvari pa me zato vise privlaci Mercedes Maybach S600 Pullman

  • M
    MMA borac

    Najviše volim komentare ljudi što voze golfove pa komentarišu druge automobile ništa ne valja sve je ružno itd 😀

  • M
    Mile

    Koliko je ružno boze…