4

ŽENEVA 2015: Audi Q7 e-tron rekorder u potrošnji

Foto: Audi

Foto: Audi

Audi je novu generaciju modela Q7 predstavio pre nekoliko nedelja, a Salon automobila u Ženevi je iskoristio da premijerno prikaže i hibridnu e-tron TDI verziju, koja bi trebala da bude rekorder što se tiče prosečne potrošnje i emisije CO2.

Foto: Audi

Foto: Audi

Novi Q7 baziran je na potpuno novoj, MLB 2 platformi, koju će koristiti i naredna generacija Porsche Cayenne, kao i SUV iz Bentleya, koji se očekuje tokom 2015. godine. Pomenuta MLB 2 platforma sadrži oko 41% aluminijuma, te je svakako i jedna od najzaslužnijih što je novi Q7 za čak 325 kg lakši u odnosu na prethodnu generaciju.

Foto: Audi

Foto: Audi

Pored već najavljenih benzinskih i turbodizel motora, nova u ponudi jeste hibridna e-tron verzija koju pokreće 3,0-litarski turbodizel V6 agregat od 258 konjskih snaga, kao i elektromotor koji oslobađa oko 130 KS. Zajedno, oslobađaju ukupno 373 „konja“ i 700 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Q7 do 100 km/h stigne za svega 6,0 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Foto: Audi

Foto: Audi

Još impresivnije zvuče podaci vezani za prosečnu potrošnju, koja prema fabričkim brojkama, iznosi 1,7 litara dizela, uz prosečnu emisiju CO2 od svega 50 g/km! Elektromotor se energijom napaja iz litijum-jonskih baterija, ukupnog kapaciteta 17,3 kWh, a autonomija vozila samo na elektro-pogon iznosi oko 56 kilometara (ukupni „domet“ hibridnog sistema Audi deklariše na 1410 km!).

Foto: Audi

Foto: Audi

Kao i ostale verzije, i e-tron hibrid se isporučuje sa quattro sistemom pogona na sva četiri točka, kao i osmostepenim automatskim menjačem. Cena osnovne, 3.0 TDI verzije kretaće od oko 61.000 evra, dok će TFSI verzija koštati oko 63.000 evra. Za hibridni e-tron model za sada još uvek nema podataka koliko bi mogao da košta u zemljama EU.

TopSpeed Team

Tagovi: audi q7, e-tron, quattro, tdi
Popularni komentari
  • V
    Vucko

    A kada ide nizbrdo proizvodi dizel

  • A
    Amel

    Ako je stvarno tako, onda, vest za svaku pohvalu.

  • e
    elFaraone

    130hp i 258hp je ukupno 388, a ne 378, kako pise 😉

    Redakcija TopSpeed:

    Piše 373, a ne 378! A 388 bi bilo kada bi se snaga V6 TDI motora i elektromotora sabirali prostim dodavanjem…međutim, uglavnom nije tako jer postoje gubici, te je pojedinačna deklarisana snaga agregata (SUS motora i elektromotora) veća nego li njihova zajednička. Dakle, 373 KS, ne 388…