0

MotoGP 2018: Marquez šampion i u padovima!

Koliko je ko od MotoGP vozača imao padova tokom protekle sezone, koja je staza najviše namučila vozače i ko je šampion kada je reč o ostanku na motociklu...?

Foto: motogp.com

Foto: motogp.com

Na kraju MotoGP sezone, kreću i zvanične statistike koje, između ostalog, obuhvataju čak i broj padova u sezoni, po trci, po klasama, itd. Ove godine, baš kao i protekle, Marc Marquez je pored osvajanje šampionske titule, bio i „šampion“ po broju padova sa motocikla!

pročitaj još

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    „Atomski mrav“ #93 je u 2018. čak 23 puta pao sa svoje Honde, s tim da je većina tih padova napravljena na slobodnim treninzima i u kvalifikacijama, dok je manji deo u trci. Odmah iza njega nalazi se Alvaro Bautista, sa 21 padom, a sa po 17 su Cal Crutchlow i Jack Miller, gde je Britanac nakon povrede u Australiji, propustio dve poslednje trke, a Australijanac čak pet padova imao samo na poslednjem trkačkom vikendu u Valensiji.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Statistički, ispred njih se nalazi Xavier Simeon sa 18 padova, ali bismo njemu mogli da „progledamo kroz prste“ budući da je on novajlija u šampionatu i neko ko se još uvek nije dobro snašao… Po 15 padova imaju Karel Abraham, koji je zadržao prošlogodišnji prosek, kao i novajlija Takaaki Nakagami.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Na dnu liste, vozači sa najmanje padova su (ako ne wild card ili test-vozače), interesantno, Maverick Vinales i Danilo Petrucci sa po četiri pada, zatim Dovizioso sa 5 od kojih je čak četiri napravio na trci, dok se nalazio na jednoj od prve tri pozicije. Lorenzo ima 6, s tim da nije vozio četiri trke, dok je Rossi zabeležio 8 padova, koliko je imao u 2016. i 2017. zajedno.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Stigla je i statistika za celu sezonu, gde je poslednja trka u Valensiji ubedljivo najgora kada je reč o padovima vozača u sve tri klase, sa 155 padova, što i ne čudi, budući da je kiša „zalivala“ stazu sva tri dana takmičenja. Iza nje je Le Mans sa 109 padova, što se uglavnom pripisuje prilično klizavom asfaltu na ovoj francuskoj stazi.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Inače, kada već spominjemo Valensiju, treba reći da se velika većina padova, čak 38, odigrala u krivini broj 4, koja nije nešto brza, ali dolazi nakon pet uzastopnih levih krivina (dve pre i tri nakon ciljnog pravca), gde se desna strana pneumatika poprilično ohladi i vozače itekako iznenadi.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Odmah iza četvrte krivine, nalazi se krivina 12, takođe desna, koja je najviše vozača iznenadila tokom trke. Zanimljivo je da je Rossi, recimo, tokom trkačkog vikenda zabeležio pad u obe pomenute krivine – u 12. dok je bio na drugom mestu u trci, a u 4. tokom trećeg slobodnog treninga.

    Foto: motogp.com

    Foto: motogp.com

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: marquez, motogp, padovi, sezona, vinales