0

VELIKA ODLUKA: Kako je Raikkonen, ipak, ostao u F1?

Kao što je bilo već ranije planirano, u Ferrari je stigao Charles Leclerc. Ono što nije bilo u planu, a ipak se dogodilo je da Kimi Raikkonen nastavi svoju F1 karijeru tako što će naredne dve sezone voziti za Alfa Romeo Sauber

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

GP vikend u Monci, gde su vozači ekipe Ferrari bili favoriti i gde se na domaćem terenu očekivala pobeda, te nastavak borbe za šampionske titule, završen je razočaravajuće… Kimi Raikkonen je, i pored starta sa pol-pozicije, prošao ciljem “tek” drugi, dok je glavni adut tima iz Maranella, Sebastan Vettel podlegao pritisku i napravio grešku već u 1. krugu, koja ga je koštala dobrog plasmana i verovatno udaljila od šampionske titule – i njega, i celu ekipu!

pročitaj još

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Svemu ovome doprinela je loša atmosfera u ekipi, koja se mogla osetiti još i pre početka VN Italije. A sve je dodatno potvrđeno u kvalifikacijama, kada je Raikkonen odbio da pravi “zavetrinu” svom timskom kolegi i prvom vozaču kako bi ovaj ostvario što veću brzinu, te je zabeležio nabolje vreme i 18. pol-poziciju u karijeri.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Neko veće slavlje od strane Finca je ipak izostalo i on jedva da je mahnuo presrećnim Tifozima, a vidno neraspoložen bio je i Vettel. Navodno, razlog za ovakvo ponašanje poslednjeg svetskog šampiona kojeg je imao Ferrari sada već davne 2007. jeste u činjenici da mu je već pre vikenda u Italiji zvanično saopšteno da će naredne sezone, na njegovom mestu u timu, biti Charles Leclerc.

    Foto: Alfa Romeo Sauber

    Foto: Alfa Romeo Sauber

    Sa mladim vozačem iz Monaka dvogodišnji ugovor je još početkom ove godine, pre svoje smrti, potpisao Sergio Marchionne, tadašnji direktor kuće Ferrari. Aktuelni šef F1 tima, Maurizio Arrivabene je pokušao da održi “status kvo” i zadrži Raikonena u ekipi bar još jednu godinu, kako bi sačuvao mir i stabilnost, ali je novi predsednik kompanije, John Elkann, bio protiv toga.

    Foto: Veljko Jukič

    Foto: Veljko Jukič

    Novi izvršni direktor, Louis Camilleri, ovakav stav je, razume se, podržao i Raikkonen je praktično ostao bez posla. Ponovo, mada ne kao krajem 2009. kada je iz tima otišao uz obeštećenje od 27 miliona dolara zbog dolaska Fernanda Alonsa. Ovaj put nije trebalo da bude “obeštećenja”, jer ugovor jednostavno nije produžen, ali…

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Sve to je iziritiralo šampiona tako da je odlučio da u Monci vozi “solo” trku. To znači da je njegov timski kolega Sebastian Vettel, koji se još uvek bori za šampionsku titulu protiv Lewisa Hamiltona, bio prepušten sam sebi. Bez saradnje u timu, britanski rival i Mercedes Petronas su ekipi Ferrari na domaćem terenu naneli još jedan bolan poraz, te pratkično stekli odlučujuću prednost.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Ferrari, koji trenutno ima nešto bolji bolid, tako bi zbog loših odnosa u ekipi mogao ponovo da izgubi. Zato je sada Arrivabene napravio novu “mirovnu” misiju, kako bi Raikkonena privoleo na saradnju, a istovremeno i sačuvao tajne tima. Odjednom, na upražnjeno mesto Leclerca u ekipi Sauber, koja se inače zove Alfa Romeo Sauber, što znači da je pod direktnim uticiajem kuće Ferrari, dolazi Finac, koji bi tu trebao da ostane sve do kraja 2020. godine.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Na ovaj način, svi su nekako na dobitku… I Ferrari, i Sauber, a konačno i F1. Jedino je Raikkonen ponešto izgubio, mada na kraju, i to je bolje od “penzionisanja”?! Samo što sada, ponovo, treba da se dokazuje…

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: charles leclerc, f1, ferrari, formula 1, kimi raikkonen, sauber alfa romeo