0

24 časa Le Mana 2018: Toyota napokon trijumfalna!

Nakon punih 20 godina pokušaja da se domognu pobede na legendarnoj trci 24 časa Le Mana, Toyoti je ove godine to napokon pošlo za rukom čime je postala drugi japanski proizvođač, nakon Mazde 1991. koji je trijumfovao na ovoj kultnoj trci

Foto: lemans.org

Foto: lemans.org

Pre dve godine, sve se činilo da je Toyota napokon „složila kockice“ i da će „baksuzluk“ biti prekinut ubedljivim trijumfom, i to nad direktnom konkurentima iz Porschea. No, kao što se svi, a ponajviše u Toyoti, dobro sećamo, loša sreća je „udarila“ kada se to niko nije nadao, u samom finišu trke, praktično u pretposlednjem krugu, a vodeći automobil je stao na liniji cilja i tu je bio kraj svim nadama…

pročitaj još

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Ove godine, japanski gigant je napokon prekinuo tu neverovatnu „kletvu“ i domogao se pobede na ovoj kultnoj trci, i to ubedljivim, dvostrukim trijumfom! Ruku na srce, konkurencija baš i nije bila nešto jaka ove godine, budući da je samo Toyota ostala od fabričkih ekipa, dok su se Audi i Porsche odavno posvetili novim projektima te da je jedina imala i hibridnu tehnologiju.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    No, to ne umanjuje bitno veliki uspeh japanske ekipe Gazoo Racing, praktično fabričke ekipe Toyote, koja je gotovo tokom cele trke odradla besprekoran posao, uz sitnije probleme posade #7 u samoj završnici trke. Naravno, najveće zasluge za trijumf ima posada #8 u sastavu Fernando Alonso, Sebastian Buemi i Kazuki Nakajima, koji su fantastično odvozali celi trku.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Naročito je impresionirao Alonso, kojem je ovo, baš kao i Hulkenbergu pre neku godinu, trijumf na Le Manu već u svom debi nastupu. Španac je izuzetno odvozao noćni „stint“ kada je smanjio prednost Toyote #7 sa gotovo tri minuta na oko 40 sekundi, nakon kazne koju je Buemi odradio zbog prebrze vožnje u „žutim zonama“.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Ovim je Alonso došao na korak do tzv. trostruke krune, jer mu pored pobede u Monte Karlu i Le Manu, sada nedostaje samo trijumf na trci 500 milja Indianapolisa, gde je prošle godine bio u konkurenciji za pobedu, ali ga je u finišu, kakve li ironije, izdao Hondin pogonski agregat!

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Druga velika F1 zvezda koja je ove godine učestvovala na Le Mans trci jeste Jenson Button, koji je nastupio za ekipu SMP Racing u okviru LMP1 klase, ali su problemi sa pogonskom jedinicom uticali na plasman, a kada se činilo da će iz svega ipak izvući peto mesto, samo 50 minuta pre kraja, Button je bio primoran da parkira prototip pokraj staze nakon kvara agregata.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Treće i četvrto mesto, sa deset i više krugova zaostatka, pripalo je posadama Rebellion Racinga, koji su trku odvozali bez ijednog kvara, uprkos udesu već u prvom krugu, kada je iskusni Lotterer zakačio vodeću Toyotu, a zatim pri kontaktu sa drugim prototipom ostao bez kompletnog prednjeg dela vozila.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    U LMP2 klasi borba je bila daleko neizvesnija, a pobedu je na kraju odnela posada Jean-Eric Vergne/Andrea Pizzitola/Roman Rusinov iz ekipe G-Drive Oreca, ispred Signatech Alpine Matmut posade Lapierre/Negrao/Thiriet i prototipa Graff-S024 posade Capillaire/Hirschi/Gommendy.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    U GT Pro klasi, Porsche je bio dominantan, i to specijalno obojeni 911 u retro livreju tzv. „ružičaste svinje“ (neki ga zovu i Pepa Prase) koju je ’70-ih nosio legendarni 917. Posada Christensen/Estre/Vanthoor prošla je ciljem sa krugom prednosti u odnosu na drugoplasirani, takođe Porsche posade Lietz/Bruni/Makowiecki dok je treće mesto pripalo Ford GT tima Chip Ganassi i posadi Hand/Muller/Bourdais.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    I u GT Am kategoriji, najbrži je bio Porsche 911 i to tima Dempsey-Proton Racing, kojeg sada vodi poznati glumac Patrick Dempsey, inače strastveni trkač i pobednik trke 24 časa Le Mana. Njegova posada Campbell/Ried/Andlauer prošla je ciljem sa svega minut i 39 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranu posadu Ferrari 488 Spirit of Race Flohr/Castellacci/Fisichella dok je treće mesto pripalo takođe Ferrariju, ekipe Keating Motorsports i posadi Keating/Bleekmolen/Stolz.

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Ovogodišnje izdanje 24 časa Le Mana, mora se priznati, nije bilo toliko uzbudljivo kao prethodnih godina, niti je privuklo toliki broj gledalaca, iako se brojka od 256.900 ljudi nikako ne može smatrati malom. No, odsustvo brojnih proizvođača, pre svega u LMP1 klasi, uzelo je svoj danak, te bi organizatori, kako ACO, tako i FIA, definitivno trebali da razmisle o daljim koracima vezanim za pravila kako bi se povratio nekadašnji sjaj najsnažnije klase, koja gotovo preti da nestane.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    Foto: lemans.org

    chats-viber-ts

    Tagovi: 24 hrs, gazoo racing, le mans, toyota, wec