0

MotoGP 2018 Qatar: Borba titana!

Trkom na stazi Losail, u Kataru, počeo je ovogodišnji MotoGP šampionat, a ako je sudeći po prvoj trci, onda nas čeka jedna od najuzbudljivih sezona u proteklih par godina!

Foto: MotoGP.com

Foto: MotoGP.com

Prva trka ovogodišnjeg MotoGP šampionata donela je zaista pravu zabavu i uzbuđenje za sve ljubitelje dvotočkaša kakvo se obično viđa u Moto3 klasi. Iako su “dežurni favoriti” uglavnom opravdali očekivanja, teško da se možemo prisetiti kada je poslednji put gotovo deset vozača bilo u “voziću” na svega par krugova pre kraja!

pročitaj još

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Odličnom taktičkom vožnjom, uprkos nešto slabijem startu, Dovizioso je ponovo dokazao da se na njega ozbiljno mora računati i ove godine, te je trijumfom na stazi Losail napokon prekinuo niz drugih mesta. Uz to, još jednom je, treći put od kako “ukrštaju koplja” u poslednjoj krivini, nadmudrio Marqueza i prošao ciljem ispred njega sa svega par hiljaditinki razlike.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Marquez se tokom cele trke držao pri vrhu, manje-više kontrolišući najveće rivale, a forsirajući kada je to postalo neophodno da bi se ostalo u borbi za pobedu. Tvrdi prednji pneumatik bio je kompromisna opcija koja jeste donela nešto bolje prianjanje pri kraju trke i mogućnost snažnijeg i kasnijeg kočenja, ali je na prljavoj i sve hladnijoj stazi u Kataru, od početka trebalo voditi dosta računa.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Trećeplasirani na cilju, sa svega oko sedam desetinki zaostatka, bio je neumorni Valentino Rossi, koji je izvezao trku mnogo bolje nego što su se verovatno i u Yamahi nadali. Odličan start sa osme pozicije i prilično agresivna vožnja u prvim krugovima doveli su ga do trećeg, a ubrzo i do drugog mesta, ali je jedno nešto kasnije kočenje prilikom duela sa Zarcoom, nakon čega je ubrzo izgubio dve pozicije, možda bilo presudno za borbu za pobedu.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    No, čak i tako, Doktor je dokazao da je i dalje itekako borben i da su možda na putu da reše problem sa M1-icom. Bolje kvalifikacije svakako bi olakšale trku u prvih par krugova, gde se ne bi toliko trošili ni pneumatici u pokušaju nadoknađivanja pozicija, što bi svakako bilo više nego dobrodošlo u finišu trke. Upravo je Vinales pokazao da se nešto drugačijim podešavanjem motocikla mogao probiti do samog vrha, samo da na početku nije “kiksnuo” i pao na tek 15. mesto.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Možda najveći tragičar trke bio je Johann Zarco, koji je startovao sa pol-pozicije i dobar deo trke proveo na čelu “karavana”, kontrolišući rivale sve do par krugova pre kraja. Ipak, u tom trenutku, gume su “popustile” te je Francuz počeo lagano da “propada” kroz poredak, te je trku na kraju završio tek kao osmi, što realno gledano, ne odslikava njegov pravi potencijal.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Prija i to što su se i oba vozača Suzukija, naročito Rins, držali visoko u poretku tokom većeg dela trke i unutar već pomenutog “vozića” od desetak vozača. Ipak, Alex je u jednom trenutku izgubio koncentraciju i završio u šljunku pokraj staze, te je čast “plavih” spasao Iannone, osvajajući deveto mesto, iza pomenutog Zarca.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Vozači privatnih ekipa koji koriste fabričke motocikle, Crutchlow i Petrucci, bili su odlični tokom cele trke, te su četvrto, odnosno peto mesto na kraju, sasvim dobri plasmani imajući u vidu konkurenciju. Šta više, Cal je završio ispred drugog fabričkog vozača Pedrose, koji je bio tek sedmi, dok je Petrucci najbolji Ducati posle Dovija, budući da je Miller bio deseti, a Lorenzo završio trku padom, nakon više nego razočaravajuće vožnje.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Odlični su bili Tito Rabat, na jedanaestom mestu, koji je kao preporođen na Ducatiju, ali i novajlija Franco Morbidelli na Marc VDS Hondi koji je stigao na cilj iza njega, pa čak i debitant Malezijac Hafizh Syahrin na Tech3 Yamahi, koji je 14. mestom uzeo i prve bodove u šampionatu. Razočarenje su bili vozači KTM-a, od kojih je Smith stigao 18. a Pol Espargaro odustao, a ništa bolji nisu bili ni Aprilijini puleni, koji su završili na 19. odnosno 20. mestu.

    Foto: MotoGP.com

    Foto: MotoGP.com

    Sledeća trka na kalendaru vozi se u Argentini, na stazi Termas de Rio Hondo, na koju ćemo morati da čekamo tri nedelje, odnosno do 8. aprila… Kompletne rezultate trke u Kataru možete pogledati OVDE, dok poredak u šampionatu izgleda OVAKO.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: dovizioso, ducati, honda, losail, marquez, motogp, qatar, rossi, yamaha