0

JURIŠ U NOVE POBEDE: Nikola Miljković u Seatu Leon Cup Racer

Mladi srpski vozač Nikola Miljković, nakon osvajanja titule Evropskog šampiona na brdskim trkama, karijeru nastavlja u Evropskom TCR šampionatu za upravljačem novog automobila SEAT Leon Cup Racer

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Srpski automobilski sport će u narednoj sezoni imati predstavnika u jednom atraktivnom međunarodnom takmičenju. Mladi, talentovani i uspešni automobilista Nikola Miljković, nakon prošlogodišnjeg osvajanja titule Šampiona Evrope na brdskim trkama sa modelom Mitsubishi Lancer Evolution, prelazi u TCR Europe gde će za upravljačem SEAT Leon Cup RacerA učestvovati na kružnim trkama.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Reč je o takmičenju koje je koncipirano tako da se za vikend voze dve vožnje u prepodnevnim časovima po preporuci Eurosporta koji obezbeđuje direktan TV prenos, a tke su krajnje dinamične i traju u proseku 20 do 30 minuta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    „Opredelio sam se za TCR šampionat jer su propozicije takve da su učesnici maksimalno nivelisani tako da više zavisi od vozača a manje od budžeta sa kojim raspolažete. Snaga je ograničena na 350 „konja“, a i pored toga, ukoliko se neki automobil pokaže kao suviše dominantan, organizatori imaju pravo da ograniče snagu motora na 95 ili 90 procenata“, objasnio nam je Miljković pre nego što će nas upoznati sa svojim novim automobilom na karting stazi Ada Huja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Reč je o trkačkom modelu iz 2016. godine, sa 2.0 turbo motorom od 330 KS pri 6.200 o/min, koji preko šestostepenog sekvencijalnog SADEV menjača prenosi snagu do prednjih točkova. Budući da je automobil težak svega 1.162 kilograma daje odličan odnos od 3,53 konjske snage po kilogramu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prema zvaničnim podacima SEAT Sporta, Leon Cup Racer ubrzava od 0 do 100/kmh za 5,2 sekunde i doseže maksimalnih 272 km/h. Budući da je ovo jednosed, nismo bili u mogućnosti da sednemo u automobil, ali smo se, posmatrajući Nikolinu vožnju do granica koje dozvoljava karting staza, uverili da automobil ubedljivo zvuči, fantastično „leži“ i isto tako koči!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    „Do automobila smo došli uz veliku podršku Lein Racing Teama iz Novog Sada koji nam je maksimalno izašao u susret oko uslova kupovine. Iako imam iskustva sa kružnim trkama, moram da priznam da dosad nisam vozio na autodromima i svakako planiran da posetim Paul Ricard gde je 11. marta Track Day, a možda i Catalunyu koja je svega 500 km udaljena od staze na jugu Francuske.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, dosta toga zavisi i od finansijkih mogućnosti, jer Tempo Racing Team nema generalnog sponzora. Zato nam mnogo znači podrška kompanija Lion cart, Ravenol Srbija i Selp turbo servis Beograd, koji nam daju podršku, kao i brojnih prijatelja…“, ističe Miljković.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nastupe našeg takmičara će tokom sezone 2018. pratiti i podržavati kompletan tim mehaničara i inženjera ekipe Tempo Racing Team, a sve pod budnim okom Nikolinog oca Zorana koji je i mentor mladom vozaču. Svakako da je logistička podrška od neizmernog značaja, iako su propozicije takve da ne ostavljaju previše prostora za set-up automobila. Zapravo, omogućene su samo tri vrste podešavanja – geometrija oslanjanja (Bilstein), pritisak u gumama i aerodinamika preko položaja velikog zadnjeg stabilizatora.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    „Ograničenja u pogledu broja guma, vremena dostupnog za zvanična testiranja, kao i u pogledu snage, stavljaju me u ravnopravan položaj sa drugim vozačima i to mi uliva veliki optimizam pred debi u ovom interesantnom i dinamičnom takmičenju. Nadam se da će mi učešće na Evropskom TCR šampionatu otvoriti mogućnost da se kasnije okušam i u Svetskom šampionatu sa najboljim svetskim vozačima“, poručuje za kraj Miljković.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nikolu prva trka očekuje početkom maja na čuvenom Paul Ricardu i do tada mu predstoji još dosta posla kako oko upoznavanja sa automobilom, tako i u traženju sponzora čija podrška bi puno značila u nastavku karijere koja zasad ide blistavim tokom.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Najmlađi šampion
    Nikola Miljković (22 godine) je srpski profesionalni automobilista i najmlađi šampion Evrope na brdskim stazama (2016). Sa 16 godina je u klasi „Mali N“ postao najmlađi šampion Srbije na brdskim stazama što niko do danas nije ponovio. Nikola je zatim nastavio karijeru na brdskim trkama u Srbiji, kao i u Centralno evropskom šampionatu (CEZ) gde je takođe trijumfovao. Dobitnik je priznanja „Zlatna kaciga“ za tri uzastopne pobede tri godine zaredom. Za šest godina, koliko je u auto sportu, ostvario je takve rezultate da ga je FIA trkačka akademija svrstala među 25 najboljih vozača u Evropi.


    Retrospektiva uspeha
    2011.
    Dvostruki šampion u kategorijama brdo i krug klasa mali N – automobil Yugo
    2012. Šampion na brdu i vicešampion na krugu klasa N2000 – automobil Honda Civic Type R
    2013. Šampion na brdu u Srbiji i Centralnoj Evropskoj Zoni CEZ klasa N2000, dobitnik zlatne kacige – Automobil Honda Civic Type R
    2014. Ubedljivo prvo mesto u Poljskoj i Makedoniji u klasi N2000 nakon toga sledi promena automobila i klase
    2015. Četvrto mesto u evropskom šampionatu na brdskim stazama – automobil Mitsubishi Lancer Evo IX
    2016. Šampion u grupi N i u kategoriji 1 u evropskom šampionatu na brdskim stazama – automobil Mitsubishi Lancer Evo IX


    Kalendar takmičenja

    5.-6. maj La Castellet (Francuska)
    20.-21. maj Zandvoort (Holandija)
    9.-10. jun Spa Francorchamps (Belgija)
    7.-8. jul Hungaroring (Mađarska)
    18.-19. avgust Assen (Holandija)
    22.-23. septembar Monza (Italija)
    20.-21. oktobar Catalunya (Španija)

    chats-viber-ts

    Tagovi: etcr, lein racing, nikola miljković, seat leon cup racer