1

DAKAR RALLY 2018: Carlos Sainz i Peugeot 3008 DKR Maxi pobednička kombinacija!

Na ovogodišnjem Dakar reliju, koji je bio jedan od najtežih od kako se ovo takmičenje preselilo u Južnu Ameriku, prerano su otpali mnogi favoriti dok su bitke u nekim klasama potrajale do samog finiša!

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

Završen je još jedan, jubilarni 40. Dakar Rally, koji je, ako gledamo spisak učesnika (naročito favorita) na početku i na kraju relija, bio jedan od najtežih i najneizvesnijih do sada, od kako se takmičenje „preselilo“ u Južnu Ameriku!

pročitaj još

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Od velike Peugeotove „četvorke“, tzv. Dream tima, jedino je Carlos Sainz ostao na visini zadatka tokom čitavog relija i nakon početnih, sitnijih problema, ušao u neophodan ritam sa svojim 3008 DKR Maxi koji mu je doneo toliko željeni trijumf na ovom takmičenju.

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Nijedan od prethodnih Dakara koje je startovao za Peugeot, a bilo ih je tri, Sainz nije ni završio, te je španskom vozaču ova pobeda, druga nakon 2010. godine kada je vozio za Volkswagen, itekako dobro došla. Istovremeno, ovom pobedom, Peugeot se oprašta (barem za sada) od daljeg učestvovanja na Dakar reliju.

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Prekaljeni „dakarovac“, Stephane Peterhansel, koji dobar deo relija proveo u vođstvu, počeo je da posustaje u drugoj nedelji takmičenja, da bi pretposlednjeg dana napravio grešku, udario u drvo čime mu je izmaklo drugo mesto u finalnom poretku, te se na kraju morao zadovoljiti četvrtom pozicijom.

    Foto: Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool

    Foto: Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool

    Druga dva Francuza iz Peugeotovog tima, Sebastien Loeb i Cyril Despres, još su prve nedelje ispali iz borbe za dobre plasmane, nakon što je Loeb morao da odustane usled povrede suvozača Elene, dok je Despres ostatak relija proveo kao „podrška“ Sainzu i Peterhanselu.

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Pehove francuskog „tima snova“ najbolje su iskoristili fantastični vozači Toyote Hilux, iskusni Nasser Al-Attiyah iz Katara i Giniel De Villiers iz Južne Afrike, koji su osvajanjem drugog i trećeg mesta, „popunili“ pobedničko postolje.

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

    U kategoriji motocikala, KTM je samo potvrdio svoju dominaciju na ovom takmičenju, osvajajući neverovatnu, 17. uzastopnu pobedu u kategoriji dvotočkaša, koju im je ovaj put doneo Austrijanac Matthias Walkner. Drugi na cilju bio je vozač Honde, Kevin Benavides, dok je treće mesto uzeo Walknerov timski kolega, Toby Price iz Australije.

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Kada je reč o relativno novoj kategoriji kvadova, tu je ubedljiv bio Ignacio Casale iz Čilea, koji je dvonedeljni Dakar Rally 2018 “kontrolisao” gotovo od samog starta, čime je postao prvi vozač na ovom takmičenju koji se nalazio na čelu poretka od prve do poslednje etape.

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    A za kraj, tu je i spektakularna klasa kamiona, u kojoj je do samog finiša, besnela borba između ruske posade Kamaza, na čelu sa Eduardom Nikolaevim i Argentinca Federica Villagre u Ivecu. U pretposlednju etapu, njih dvojica su ušli sa samo jednom sekundom razlike, da bi Rus tada napravio odlučujuću prednost koja mu je donela treću pobedu na Dakaru, dok je Villagra, nažalost, morao da odustane od daljeg takmičenja.

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Foto: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Opširnije o Dakar Rally 2018 moći ćete da pročitate u februarskom izdanju magazina TopSpeed…

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 2018, 3008 dkr maxi, carlos sainz, dakar, južna amerika, kamaz, ktm, peugeot, rally, reli
    Popularni komentari
    • P
      Petar

      I sad neka neko objasni kako to Pezo ne valja, te njihovi motori nisu dobri, te ovo , te ono, a Pezo reli Dakar osvaja svake godine .Hajde argumente na sto – vi sto mislite da su nemacki automobili bolji. Hajde da vas cujem.