0

REKORD ZA REKORDOM: Osvrt na proteklu F1 sezonu

Protekla sezona F1, koja je vožena sa bolidima prilagođenim novim pravilima, što je uticalo da oni budu znatno brži, donela je i nove rekorde...

Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

Za kraj ove, kao i prethodnih godina, Pirelli se osvrnuo i na nedavno završenu 68. sezonu FIA Svetskog šampionata Formule 1. Bolidi konstruisani prema novim tehničkim pravilima, uz čak 25% šire pneumatike, značajno su bili brži u odnosu na sve godine do sada. Zapravo, najbrži u istoriji ovog sporta…

pročitaj još

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    A gume su zaista bile na velikim iskušenjima zbog brzina, ne toliko onih na pravcima, već u krivinama, gde su opretećenja značajno, čak za 35 do 40 procenata, prevazilazila ona iz prošle godine. Ipak, vozači su bili u prilici da voze punim tempom tokom svakog stinta, bez obzira što su se bolidi konstruisani prema novim, radikalno izmenjenim, pravilima pojavi prilično kasno.

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    Da je Pirelli dobro obavio zadatak svedoči i činjenica kako je vreme pol-pozicije u 2017. za 2,450 sekundi u proseku bolje u odnosu na prošlu godinu, dok je prosečna brzina najbržih krugova veća za 2,968 sekunudi! U toku protekle sezone, Pirelli je timovima F1 isporučio 38.788 pneumatika, 33.520 za trkačke vikende i 5.268 za testove. Od tog ukupnog broja 25.572 su bili za suvu, a 13.016 za vlažnu i mokru stazu. Tokom godine ekipe F1 su upotrebile 12.920 guma, 11.532 za suvo i 1.388 za kišu…

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    Uz sve ove podatke, inženjeri italijanskog proizvođača pneumatika izneli su i zanimljive podatke o broju pređenih kilometara na svakom setu i vrsti guma. Tu su i podaci o broju zamena u tiku trke, ali i najvećem broju preticanja, potom brzinama na pojednim stazama, tj. krivinama u 2016. i 2017. godini, dužini i prosečnoj brzini nekih trka, temperaturama i veremenskim uslovima, kao i još neki interesantni detalji.

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    Međutim, ono što je još interesantnije napomenuti je da od naredne sezone Pirelli uvodi još dve vrste, tačnije smese pneumatika za suvo vreme. To su hiper-meke (hypersoft) označene roze bojom i super-tvrde (superhard) plave gume. Time se broj smesa za suvo povećao sa pet na sedam, dok su za vlažnu stazu ostali intermedijum (intermedium) zeleni i pneumatici za kišu (wet) plavi.

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    Tako će u 2018. Pirelli u F1 imati ukupno 9 vrsta guma. Ekipe su testirale ove pneumatike, neke više, a neke manje, mada se potpunije probe očekuju tek nakon predstavljanja novih bolida krajem februara.

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: bolidi, f1, formula 1, gume, pirelli, pneumatici, rekordi, sezona 2017