0

FORMULA 1 Pirelli pneumatici: Italijanska misterija ili crna magija!?

Nije slučajno to što je F1 uvek obavijena nekim velom tajni i misterija... A gde ima toga, ima i priča o zaverama!

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

Najnovija misterija navodno počinje nakon poslednje trke u Monaku i povezana je sa trijumfom koji su ostvarili Sebastian Vettel i Ferrari. I to ne kako je Kimi Raikkonen ostao bez pobede, jer da će se to dogoditi, svima je, manje-više, bilo jasno i pre starta trke, već kako je tim iz Maranella uspeo da ove sezone napravi takav preokret u odnosu na dominantnu ekipu Mercedesa?!

pročitaj još

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Svi znamo da niti jedna dominacija ne traje večno i da se “carstva”, ma koliko se stabilna činila, na kraju, ipak, ruše… Međutim, ima teoretičara zavere koji prekid trogodišnje dominacije tima Mercedes u F1 vide u direktnoj vezi sa novim pravilima, a ponajviše sa novim Pirelli pneumaticima. U pitanju je, dakle, italijanska veza prema kojoj nove, šire gume italijanskog proizvođača, odlično funkcionišu u određenom periodu, poznatijem u F1 terminologiji kao “tyre window”.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Pri tome, ekipa koja bolje ovlada upotrebom i korišćenjem, tj. potrošnjom pneumatika, može da izabere bolju strategiju i bude brža na stazi. Šefovi Mercedesa saglasni su u tome da Ferrari ove sezone znatno bolje koristi pneumatike i da od toga potiče znatan deo bzine koju imaju u odnosu na njihove “srebrne strele”.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Pirelli u potpunosti odbacuje mogućnost da je favorizovao bilo koju ekipu prilikom izrade novih pneumatika za F1, tim pre što su u testiranjima prošle godine učestvovali i vozači Mercedesa. A to što je Vettel u nekolio navrata posetio fabriku Pirelli pneumatika u Milanu i razgovarao sa inženjerima, nije moglo da ima presudan uticaj na razvojni pravac novih guma, jer su bolidi u to vreme bili još u ranoj fazi nastanka!

    Foto: Pirelli

    Foto: Pirelli

    Ipak, Toto Wolff, šef Mercedesa, ističe da je Ferrari razvoj svog bolida SF70-H započeo još i pre decembra 2015. kada je uvideo da su njegov tim i Red Bull u toj sezoni nedostižni. Tako je italijanska ekipa stekla značajnu prednost u pogledu konstrukcije i izrade bolida po novim pravilima, jer, recimo, Mercedes je svoj projekat W08 započeo tek u martu 2016. budući da je 50% svojih resursa usmerio na razvoj tadašnjeg šampionskog bolida.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Sad “optuživati” Ferrari što je svesno žrtvovao deo sezone zaista ne zvuči dobro. A opet, “italijanska veza” daje povoda za razmišljanje. Međutim, Mercedes u ovom trenutku treba da razreši misteriju svog aktuelnog bolida, koji je u pojedinim momentima, verovatno, najbrži od svih, ali nema konstantne performanse. On je nešto poput razmažene “dive” koja u jednom trenutku daje maksimum, a onda pada u depresiju.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Razlog za ovo delom se nalazi u činjenici da je bolid Mercedesa ekstremno osetljiv na promene temperature. Tačnije, njegove gume, bilo napred ili nazad, nemaju konstantnu temperaturu, pa samim tim ni odgovarajuće pritiske, niti potrošnju.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Da bi se ovo promenilo potrebne su modifikacije na oslanjanju, pa i smanjenje nešto većeg međuosovinskog rastojanja, što u kratkom periodu između trka nije tek tako moguće. Potom, sve to treba da “isprati” i aerodinamika, koja se opet menja od staze do staze. Zbog svega toga, pred inženjerima Mercedesa je još mnogo besanih noći, kako bi “hirovita diva” ušla u formu. A za to vreme, “propeti konjić” iz Maranella u punom je galopu!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: f1, ferrari, formula 1, gume, mercedes, pirelli, pneumatici